Monday, October 3, 2011

Phewww!


rindu oh rindu!


Pukul 10 pagi kami suami isteri sudah terpacak di Bangsar, jumpe orthodontic lah ape lagi. Beraninye. Wifey siapekah itu? Bila sampai sana rupanye ade lagi ramai yang berani dari aku. Ha ha. Nasib baik keluar awal. Sempat lagi pegi makan roti canai bagai sebelum tuh. Saje nak pujuk hati yang penakut nih.

10 am - Register dulu. Berdebar debar tunggu diaorang panggil masuk macam nak ambik exam dah pulak.

10.45 am - Masuk lah aku masa nih untuk moulding dan xtray. Bila dah siap semua, my ortho (cheh.. dan dan) cakap memang kena extract 4 batang. Mak aaih. Terus peluh sejuk iols kat situ. Hubby sibok terkekeh kekeh nak gelakkan aku saje. Nasib baik bukan yang depan. Setakat belakang belakang tuh buleh sorok lagi, sape yang nak kepoh pegi tilik dalam dalam kan. Lagipun bukannye selamanye nak cengitu. Dia cakap buleh extract selang sehari bukannye semua sekali pon. Jangan nerbes. Jangan nerbes. Nak cantik kan kena tahan sikit nokz.

11.15 am - Hilang lah sebatang wisdom tooth aku yang comel itu. Three more to go. Engkau jangan main main. Eh magic lah apesal tak sakit langsung nih? Ha ha ha. Alaaa kalau saya tahu tak sakit dah lama datang jumpe encik ortho :)

11.30 am- Bila kuar terus rasa justin bibir aku berat dan tebal lain macam. Nurse bagi painkiller jugak, kalau kalau sakit nanti buleh makan. Kalau rasa tak sakit macam pahlawan gagah perkasa tak payah lah kan. Total package semua RM3200. Paling murah yang saya dapat di KL. Lagipun di Bangsar, senang sikit.. memang dah macam tempat main kitaorang lah. Ortho dan nurse kat clinic pon sangat baik dan tak kekwat. Baru sedap hati cik puan.


Dia cakap kalau takde ape ape masalah nanti, maybe dua minggu lagi dah buleh pasang. Yeay!




Balik rumah terus masak untuk diri sendiri dan suami. Chicken broccoli moi sup for me, chicken karahi for hubby! Nomnom! Jemput makan semua.


winks&smiles!

No comments:

Post a Comment