Tuesday, March 19, 2013

What's for dinner, honey?


Hari ni kira masak last kopek lah sebab sebab sebab sebab............ nak balik Penang weekend ni. Yeahooooo bebeh!! Memandangkan mood honey ini adelah tersangat baik sejak dua menjak, maka bila si hubby cakap aje nak makan apa, terus aku lompat pegi bersilat kat kitchen macam takde hal langsung. 

Lepas balik dari penang, rehat rehat kejap seminggu dua, pastuh nak jenjalan sambil selak passport lagik. See, bukan payah pon nak bagi aku senang hati. Kira macam baby lah, cukup makan, dapat keluar, bawak jenjalan terus jadik happy baby, MasyaAllah. Hahahahahaha. 

To be frank, aku berani tulis kat sini aje macam tu, depan suami kau ingat aku berani nak merapu meraban tak tentu hala. Kalau aku buat baik lain macam aje pon dia dah syak wasangka dengan aku. Hahahahaha. Maklumlah dah lama hidup bersama isteri yang licik. Lol

Licik tak licik pon makan pakai dia aku atur sempurna. Mana penah kebulur sebab bini tak masak lagik? Sekali dua tu ade laa.. hahahahaha tapi itu perlu diabaikan sebab memang ade perjanjian di sebaliknya.

Baiklah.

Malam ni nasik daging aje kitaorang. Nasi ni nampak macam payah, tapi hakikatnya senang aje sambil joget lambak pon tau tau dah siap. 


Kau tengok eh, daging buat soup aje.. takkan nak buat sup pon susah kot, pastuh tumis nasi dulu macam nak buat nasik minyak/nasi tomato/biryani tu, masukkan soup tadi ganti air untuk masak nasik. Bila dah hampir masak, masukkanlah daging tadi. Pastu buat air asam aje. Sempoi kan. Dah siap macam magic. 


Ni nak kena test market dulu sebelum laki balik. Segenggam nasik aje, tapi daging mesti lebih laa.. pastuh taruk air asam banyak banyak sebab nak cicah dengan daging nanti. Daging beli kat Tesco, fresh jugak nokz.


Ni masa kat Camden. Kalau lepas makan nasik daging, dapat pemanis mulut macam gini, Ya Allah bersyukur sesangat kan. 

Nak aje aku duduk situ terus menghadap makan masa kat sana. Had the most amazing doughnut seumur hidup, besaq gabak, lembut bukan main, pastu chocolate dengan cream dia sangat banyak, tak kedekut macam sini. Kira puas hati makan uolss..


Rindu lagi lettew.. :P

No comments:

Post a Comment