Thursday, May 3, 2012

Bittersweet konon..

Travel checklists. How many of you rely and depend on this before packing up? 

1. Wahh gitew! Lama tak hupdet entry tak semena mena keluar travel checklists bagai hokey. Ilmiah tidak? Ha ha. Saya adelah orang yang memerlukan benda alah ini, tak kisah lah nak pegi mana pon, balik penang pon sibuk nak buat list jugak. Sebab aku nih kalau travel bukan setakat bawa kain baju aje, segala macam mak nenek aku bawa sampai mampat dan padat. Kalau closet tu buleh bawak skali, memang dah lama aku sumbat jugak.. Ha ha ha

2.BFN. Yeah, big fat Nay!! Okay, perasaan takde lah terkeciwa sangat, sebab dah tau chances pon kurang untuk mencapai kejayaan. Another cyc to go, kali nih dengan lebih extreme gitew Insyaallah sebelum Ramadan. Okay buleh nangis sekarang. Kejayaan sampingan yang aku dapat kali ini adelah seperti jerawat macam nak rak dua minggu lepas, berat turun 1 kilo lemak, gastric yang melampau dua hari lepas dan dapat pegi London dengan hati yang tenang. Kau mampu nokz? Ha ha ha ha. Tampar kang. Alhamdulillah, kedewasaan hari ini dah banyak mengajar aku menjadi lebih bersyukur dengan apa yang Allah berikan. Takde setitis pon air mata kali ini :)

3. Aktiviti memasak secara ala kadar aje. Lepas kena gastric hari tu, doc cakap kena kurangkan makan pedas sebelum gastric aku jadik lagi teruk. Terus sentap takde selera langsung nak makan. Takkan lah nak hadap sup tiap tiap hari kan, macam tak keruan pulak rasa.

4. Hadiah harijadi belum dicarik lagi untuk suami. Dia nih simple simple aje, takde lah demanding sangat. Tapi aku pulak yang ter-over eksaited sebab setahun sekali mencari hadiah untuk dia dengan duit tabung sendirik. Ha ha ha

5. Eh eh tak lama lagi dan nak berpuasa uols. Lepas tu rayaaaaa! Tema tahun nih belum decide lagi, malas nak pilih awal awal sebab buleh mengundang pergaduhan suami isteri sebab dua dua orang ego dengan ketaksuban color kegemaran masing masing. Okay raya raya jugak, puasa dah habis bayar ke belum engkau nih? Naseb baik tahun lepas saya dapat puasa penuh :)

6. Harap harap buleh balik penang kejap, rasa rindu pulak. Padahal baru sangat balik sana masa kenduri hari tu. Mom ajak teman dia pegi Bandung nanti. Okay lah tu, rezeki jangan ditolak. Heh heh


Ni pon rezeki jugak. Stress-free. Kalau tak makan buleh gila ketagihan kejaps.

3 comments:

  1. beerjalanje cik sash kita..best nyeeeee

    ReplyDelete
  2. Kelakar baca no 5 tu... Ketaksuban color.. Hahah Nanti dah puasa berkeroncong lah perut tengok Kak sash tayang makanan. =) Kira ni bercuti2 sebelum ramadhan la ni yer.. =)

    ReplyDelete
  3. Cuti cuti stress-free katanye :)

    Bulan puasa i pon tak tahan daulat tengok photo makanan sendirik. Ha ha

    ReplyDelete