Tuesday, December 18, 2012

Bukan entry luarbiasa


Terima kasih dua ribu dua belas kerana memberikan kami kemanisan dan kepahitan. Terima kasih juga di atas pengalaman, kecintaan, kekosongan, kerinduan, ececeh eh tak, bukan salah belog pon, memang ini belog cik puan besaq. Kahkahkah. Awat intro macam gitu kot?

Sekarang aku lebih menjadi self centered. Malas nak layan orang lebih lebih. Layan setakat ala ala cukup. Yang memberikan kepentingan takpe, yang memberikan sakit hati dan pembuangan masa seperti sia sia maka adelah tak payah. Selfish begini kadangkala juga perlu dalam kehidupan di zaman sekarang. Sebab tahun ini banyak mengajar aku untuk menjadi seperti itu adelah lebih baik dari sibok nak menjaga hati orang begitu begini.

Sebenarnya tak sabar nak menunggu kedatangan 2013. Bukan lah ade kejutan yang luarbiasa pon dalam kehidupan, cuma benda kecil buleh rasa besar dan hebat bila hati tengah gembira, kepala dah tidak berfikir benda benda yang melelahkan maka hidup perlu diteruskan walau apa pon yang terjadi. Melainkan, perkara yang diluar kemampuan kita, minta lah pertolongan dengan Allah.

I rasa, Ini adelah entry yang terakhir untuk tahun ini. Tak nak tulis panjang panjang sebab semangat balik kampung tengah berkobar kobar mengatasi segalanya. Masak pon sudah jarang maklumlah keluarga semua tengah bermaharajalela di rumah dan pastinya aku sebok menuntut kasih sayang extra dari mereka. Maka memang patutlah belog dan ipad sudah sedikit terabai buat masa sekarang.

Makanan yang menjadi cita cita aku pada tahun baru ini adelah seperti berikut ( tetibe pulak )

1.Cendol pulut

2.Pulut durian

Kahkahkah! apesal dua dua kena ada pulut memang payah mak nak jawab. Sebab aku memang jenis pemakan pulut yang tegar. Lepas makan rasa menyesal macam nak gila, sia sia tak ambik carbo seminggu, kalau sekali tibai pulut bermangkok mangkok. Kan?

Sekarang berat sudah meningkat menjadi 49.79 kilo. Sumpah tak tipu, aku pon heran apesal buleh mencanak naik begitu. Aku perasan dia ni meningkat sejak aku minum apple vinegar, mak aaih. Orang lain minum buleh turun berat, apesal kau naik berkilo kilo nih? Kahkahkahkah. Ker vinegar tu dicampur dengan gula membuatkan aku menjadi berat gula? Hahahahaha ni macam statement paling sakai yang penah aku tulis kot. Tolong lah sash.

Tapi The Other Half merupakan jejaka yang paling gembira sebab berat aku naik. Dia cakap dad pernah tanya dia apesal aku kurus masa balik penang dulu. Kahkahkah. Maksud dad adelah dia takut aku diet sebab aku penah kena gastric teruk dulu, itu aje pon. Tapi sang suami merasa sedikit cemas dengan soalan tersebut. Lantas disogoknya aku dengan nasi kandar Kayu di damansara beberapa kali seminggu. Itu lah puncanya aku gigih cari Apple Vinegar jugak ( selain untuk fertility katanya ) sebab takut badan menampung terlebih acid. Kahkahkahkah. Gila bosan dia ni.

Okay bertenang.

Tak kisah lah gemuk ke kurus ke, muka macam sukun benyek ke janji hati kita senang. Kalau lawa persis mentari bersinar di ufuk timur pon, lara hati memanjang pon buat apa. Baik jadi muka sukun benyek lagi baguih kot. Heeee  ^__^

Selamat Tahun Baru kesayanganku. Maaf kalau terkasar bahasa, tercarut lebih kurang, terlawak terlepas pandang adelah memang tidak disengajakan langsung. Fahamilah belog ini adelah berunsur santai, tidak bermotifkan apa apa dan menjadikannya bercirikan sesuatu adelah tak nak. Hahahaha. Alaaa you know me kan :S



Kata kata manis untuk semua :)


3 comments:

  1. tkkisah la apa org nak kata,janji kita bahagiakan sash....slmt beristirehat ye....

    ReplyDelete
  2. Berat naik tanda hati gumbira tu... huhuhuhu (ni ayat nak sedapkan hati sendiri)

    ReplyDelete
  3. Ha ha ha habuan badan masing masing kan ahkak! Lolz

    Angah awak jugak! Bila edd nih? Take care, takmo tension tension ;)

    ReplyDelete