Tuesday, July 2, 2013

Baju raya checked!


Eh. Eh. Ade lagi rupanya dia ini. Lagi sikit nak terjebak jadi tugu negara dah kot. Bila lama tak muncul, harus lah kemunculan julung julung kalinya ini membawa pelbagai kegembiraan. Ha ha 

1. Akhirnya. Akhirnya penantian sudah berakhir. Minggu lepas dah aku dah bukak upper braces. Yeay? Tak jugaaak. Yang bawahnye kena tunggu dua tiga minggu lagi. Selamat pakai retainer seumur hidup sash. Omaigod.

2. Aku ingatkan senang nak pakai retainer nih. Rupanya gile bosan. Dah lah tak selesa kat atas gigi tuh, rasa macam ada benda terkapai kapai. Entahlah susah nak cerita dengan perkataan. Ortho aku cakap kurang kurang kena pakai 10 jam sehari. Tapi kalau pakai lebih masa lagi bagus. 

Takkan lah siang malam aku nak gonggong retainer kot. Pehtu dah rasa sia sia pulak bukak braces, tapi kena pakai retainer. Bila masa nak cantik nih? HAHAHAH. Keji. Ini akhirnya telah membawa sedikit stress di hati. Bila malam tengok retainer terus rasa 'malasssssnyaaaa hakkuuuuu'.

3. Maka, I telah nekad untuk pakai sebelum tido secara konsisten, ewah. Bangun tido bukak kejap bagi gigi relax, hahahaha eh? Petang sikit bila dah tak mengunyah apa apa, aku pakai balik. Pastuh bukak lagi masa dinner, pastu sebelum tido pakai lah untuk sepanjang hayat dikandung badan. Bertabah lah dikau sash :"(

4. Mom cakap takde sakit gatal carik sakit. Padan muka.. no? LOL

5.  Semalam dapat jugak aku pegi amik baju raya Jovian tuh. Gigih sangat uolss. Ternyata tak sia sia penantian jovianista semua. Puas hati ooi. 


Beli baju dapat scarf. Exclusively designed by JM. Cantik dan meriah raya aku nokz.


5. Petang nanti parents sampai. Tak sabaq naaaaa :) Dad siap tapau beriani tandoori kapitan untuk anak menantu. Aku macam biasa lah dah standby tekak dengan perut aje. Masak adelah tidak sama sekali. Rumah pon dan kemas segala. Laundry sikit aje. Minggu nih minggu bergumbira sekeluarga. Okay lettew. 


Tak sabar tunggu Ramadan :)

3 comments:

  1. hebat kamu,....waaoowaoo dad dah siap tapao tandoori penang tu kira ok la tu,...selamat bergumbira dan hora2 ye...slmata myambut ramadhan yang mulia...

    ReplyDelete
  2. Yeah tapi klu dapat balik makan sendirik kat sana kemeriahan dia akan lebih terasa. Lol

    ReplyDelete
  3. wah siap dah baju raya... akak sok nak raya malam tu baru nak beli...baru thrill (huhuhuhu...ni budget hubby...yg budget sendiri, lama dah beli...).

    ReplyDelete