Tuesday, May 20, 2014

Makan lobster di Sydney Fish Market


Ohai!

Untuk mengelak keboringan akibat entry Sydney yang berlarutan, akan daku cuba sedaya upaya untuk memerah otak cerita pasal benda lain jugak nanti. Tapi mampukah? sebab ternyata Sydney masih kuat di benak fikiranku. Maka maafkan lah daku. Ha ha ha.


Cik Puan Besaq nak pi makan seafood katanya. Jauh berjalan luas pandangan. Kaki pon melecet buleh tahan. HUH.

Pagi tu seperti biasa memang bangun awal. Sebab pukul 6 pagi memang dah terang benderang kat sana. Pukul 4 petang pulak memang dah gelap, nak nak lagi kalau hujan. Kitaorang memang dah bercita cita nak pegi makan di Fish Market ni awal. Sebab lepas makan buleh pegi shopping ape yang patut. Lagipon tak la jauh sangat dari Central.


Dari Wynyard kami ke Central station untuk mengambil light rail terus ke Fish Market. Tak sampai 10 minit dah sampai. Lintas jalan aje dari station. Fish Market ni terbahagi kepada dua, yang depan depan tu memang dijual segala fresh seafood. Kat belakang dia ada banyak tempat makan, di mana kita buleh pilih seafood yang terbentang depan mata tu, untuk diaorang masak kat situ jugak. Lepas tu buleh bawak hidangan masing masing untuk duduk di tepi laut dan makan.



Suasana sangat tenang bersama kicauan burung burung di tepi pelantar begini. Kalau nak stress jugak tak tau lah nak cakap kan. Nama aje Fish Market, tapi hakikatnya bukan lah macam kat pasar basah tempat kita tu. HE HE.

                                 


Pilih jangan tak pilih. Mula lah rambang mata 7 saat. Kami makan kat Peter's. Memang famous dia ni kalau di Fish Market. Yang lain lain pon ada jugak, tapi memandangkan sebelum datang dulu aku dah siap buat ulangkaji di mana yang patut makan dan pegi, maka sampai lah jugak kami ke sini. 


Muka tamak dapat makanan T______T

Setelah penat pusing pusing intai intai ape yang patut, kami memilih untuk menikmati lobster platter medium size. Sepinggan lobster bersama rakan rakannya itu dalam $45.00. Sangat berbaloi dengan hidangan yang besar gedabak, sampai siap tapau bawak balik separuh. Alhamdulillah kenyang dan sedap sangat. 




Lepas dah kenyang, hari pon dah macam mendung dan makin sejuk, tak kuasa pulak nak duduk lama lama tepi laut tu. Kitaorang keluar dari situ dan terus ke ambik light rail ke Paddy's Market pulak nak tengok souvenirs. 

Tapi kali ni tak banyak pon yang dibeli, sebab lebih kurang macam kat Gold Coast barang barang dia. Dalam tak banyak tu pon mau kiri kanan usung bag jugak kami bawak balik hotel. He he he. 

1 comment:

  1. tak muat pinggan nak letak lobster tu...besau bebenor tu... heheheh...

    ReplyDelete