Tuesday, February 8, 2011

cerita orang penang

Ohaaii semua..!
Eh, tak paham apsal kena ada otak otak di situ?? keje sape lah gamaknye iye? lolz

gong xi!gong xi! cik puan tersenyum bangga dengan bag dipenuhi angpow hari itu. hahahaha!!



Bila balik ke sini macam biasa, blog secara tetibe akan lebih bercirikan kepada makanan dan si pemakan. Sebenarnye saya tak suka sangat nak letak konsep ape ape pun dekat blog ini sebab saya lebih selesa dengan blog yang bercirikan aku sorang aje. Ha ha ha. Biarlah orang nak cakap tak berilmiah pun takpe. Saya rela. Sebab takde maknanye nak dengar cakap orang, sebab itu adalah bukan saya. Nampak tidak? Saya kan suka menjadi lain dari yang lain. Angelina Jolie pun tak peduli orang nak cakap apa kat dia. Itu contoh yang terdekat dengan aku. Okay la Fasha Sandha pun sama. Hahahaha. Faham sekarang?


Okay berbalik kepada cerita orang di sini. Esok lusa hubby balik yay. Dah terasa bagai suami pulang dari medan perang. Cinta sedang kembang mekar okeh. Harus lah lagi panjang list kami nanti. Dia dah tentu tentu nak pegi makan nasi kandar aje memanjang. Tapi elok lah begitu kan, takkan balik ke sini nak pegi menghadap mcd lah pulak? kau ni pun.


Dua tiga hari ni takde buat ape ape langsung, goyang kaki tangan aje kejenye. Kalau boring ikut dad pegi office, kacau orang sana sini pastu pegi makan, window shopping dengan mom, lepak dengan kengkawan (dad cakap macam budak rempit..hahahaha) balik main dengan si Ruffus dan Holly pastu tido dan begitu lah hari hari saya seterusnya sampai menjadi lemau sendirian tapi tak mengapa. Saya tetap suka. Single mingle jingle yay! ;)

Tapi yang best kali nih adalah..jeng je jeng.. Parents are coming with us to KL nantiii!! Ya Allah bestnye. Saya berjaya mem-pujuk dad untuk mengikut kami pulang bersama sama. Sebab itu lah sampai ke hari ni saya tak berasa sedih pilu sedikit pun walaupun dah nak balik tak lama lagi. Hati tengah bergumbira sakan sejak dua menjak. Maklum lah banyak impian menjadi kenyataan macam magic. Alhamdulillah.

Nasi lemak kukus dan teh tarik combo adalah hot spot terbaru saya di sini. harap maklum.

Tapi adalah rasa sedikit bersalah di dalam hati, sebab kurang berblog dan ber-muka buku. Hati sebenarnya berkobar kobar nak menulis. Kalau ikutkan segala galanye nak saya masukkan ke blog selagi boley masuk dan disumbat sumbat. Cuma masa yang menjadi tak keruan bila saya di sini. Kalau hubby balik, lagi menjadi jadi ke-busyan kami sekeluarga. Lagi lah ramai yang datang melawat ke rumah sebab nak tengok si suami walaupun dia hanyalah manusia biasa yang mencintai wifey ini sepenuh hati. Ha ha ha. Betul.

Itulah penangan wanita polos seperti saya, eh?? yang berkahwin dengan orang luar. Kalau berjalan di sini, haruslah terasa diri umpama posh berjalan dengan beckham. Tahu tidak? Lagi lagi kalau berdua ke pasar malam dan bercakap London. Ha ha ha ha. Gelak guling kejap. Tapi takpe. Saya dah biasa. Hubby pun dah biasa. Dah bertahun tahun lamanye menyulam cinta. Pandang lah tinggi rendah sekali pun. Saya tetap berjalan dengan senyuman bangga sambil berkata di dalam hati, 'Kau ada?'


selain ke pasar malam, saya juga suka memakan cendol pulut di tepi jalan aje. Low profile katanye. Ha ha ha!

Baiklah. Cukuplah. Berhentilah. Nak solat, makan dan tido. Best kan :) Saya perlukan rehat yang banyak banyak sebab minggu depan adalah mencabar bagi saya sebab nak mengemas rumah dengan banyak banyak juga. Maklumlah dah berminggu minggu saya tinggalkan rumah dan suami sendiri.

Tapi penat saya itu pasti akan berbaloi nanti. Nanti nanti. Iyer. Nanti nantikan lah :)

winks&smiles!

No comments:

Post a Comment