Wednesday, January 25, 2012

Ibu Mertuaku

Okay. Mom mertua saya adelah tersangat best. Selain dari masak food yang sedap sedap (tak ubah macam mom sendiri jugak..), engkau cakap aje nak makan ape, dari biryani sampai lah ke pizza, kongsi resepi yang hebat hebat yang macam kalau dulu, bermimpi lah aku nak memasak sebegitu rupa, sedangkan masak nasik pun belum tentu menjadi rupa nasik. Dia juga sangat suka belikan saya kain baju umpama baru seminggu aku kawen dengan anak dia. Sampai saya akan menjadi malu sendiri apabila disuruh pilih itu ini.

Kalau dulu, saya bukanlah penggemar dan pemakai baju kurung, kebaya bagai neh. Kalau raya pun, setakat di pagi raya aje..lepas tuh dah berkira kira bila mahu bertukar baju. Leceh lah kakak. Tapi sejak disogokkan dengan kain kain yang sangat cantik ( di mata aku laa..) bersulam manik bagai, terus setiap tahun lahirlah baju kurung moden kadangkala sampai 2-3 pasang untuk hari raya pertama saje..

Chiffon bersulam katanye.. Yang nih takde beads, kalau tambah sikit kat bahagian bajunye mesti malatopsss nokz..


Baju kurung moden tangan besar besaran, kain kembang payung memang sesuai di pagi raya. Pakai masa kenduri kendara mesti rasa lagi meriah dan hebat.

Yang ini buat kebaya pun santeks. Tapi kalau badan dah besar gabak kang menyesal pon tak guna lagi.. Dah rupa peti berjalan lah pulak kalau berkebaya karang..Paling selamat adelah baju kurung yea puan puan..

Sangat suka please!!!

si cotton putih bersih

Dah tentu tentu nak dibuat jubah. Black and gold yang gojes sangat!


Dan ini adelah wajib. Henna/Inai untuk kuku. Merah dan tahan lama. Nak pakai pun senang sebab dalam tiub cengini, tak berlemuih. Ha ha. Bajet pengantin baru lah konon..

So sape cakap menantu perempuan dan mertua susah nak ngam kalau duduk sekali? Ataupun ibu mertua yang sangat garang macam ibu mertua Kassim Selamat itu?

Eh tu tersangat horror please.



Cuba contohi si sabariah ini yang pandai mengambil hati ibu mertua nye.. Tak giteww?


Thank you ma!! I love you :D

4 comments:

  1. Bestnye...cuci mata tengok kain cantik cantik gitu!

    ReplyDelete
  2. Yeah kak, Kalau buat baju dari seberang jalan dah buleh nampak kemeriahan itu.. Ha ha

    ReplyDelete
  3. Sash...nak selai! Hehehhehe....baiknya MIL u :-)

    ReplyDelete