Thursday, September 2, 2010

Sangat berkecil hati..

....Bila 'kamu' pertikaikan niat saya berhijab..

Bila 'kamu' ketawa sinis pada saya

Bila 'kamu' persendakan saya

Biadap 'kamu' berbicara

Salahkan saya berubah
untuk menjadi

wanita yang sempurna

Isteri dan anak yang solehah

Apa perlu saya jelaskan kepada 'kamu'

Nawaitu itu..?

Saya tidak mengejar

kesempurnaan untuk menjadi seperti Siti Khatijah r.a

Kerana saya sedar..

Saya terlalu kerdil untuk itu

Tetapi saya mencuba

Keikhlasan saya behijab kerana Allah

Dengan hati yang terbuka

Saya bersyukur

Menerima hidayah Nya

Bukan saya bercerita riak dan takbur

Cuma terimalah saya seadanya

Adakah perubahan saya menyakiti kamu..?

Tak pasti.

Hari ini 'kamu' mengecewakan saya

Lagi ..

Dengan tutur kata 'kamu'

Tetapi saya tetap mendoakan

yang terbaik untuk 'kamu'

Kerana 'kamu'

Pernah menjadi sahabat saya

Dulu.

4 comments:

  1. Don't bother, don't be sad n don't stay near those with "negative" energy. There are many more who like you. You may not realise this, but I've learnt some things from you two, the good ones, of course! Take care.

    ReplyDelete
  2. doc thank u so much for ur words. To be frank,am so proud to knw someone like you. Very humble and nice person. Doc serba sempurna di mata saya.

    ReplyDelete
  3. hi there...been a silent reader to ur blog. Sabar ajelah. Buat bodo lebih baik. Jangan dilayan semua tu. Once an executive to a bank but decide to resign for the love to my hubby & children.Of course at that point of time a lot people were surprise. Some saids, sayangnya penat2 belajar duduk rumah and ada juga yg cakap bestnya dapat lepak duduk rumah. at that time sangat2 marah sebab I dont regret because i do it for the people I love the most and I don't just lepak ok..Being a housewife is very heavy duty task plus I teach my 5 years old twin boys at home too. I meant I really have my homeschool hours. Plus I have my newly born baby girl. But people is like that. Just hanging there and have your hubby shoulder to cry on whenever u feels like to. I works for me..heheheh

    ReplyDelete
  4. helo syida! betul cakap u tu.. Biase la kan..kadang2 susah nak puaskan hati semua orang :)

    ReplyDelete