Friday, September 3, 2010

Satisfied


Hari ni adalah hari terakhir saya memasak untuk berbuka di rumah. Ahad dah nak balik Penang.. esok hubby ajak berbuka kat luar aje..
How time flies kan.. Rasa macam baru sangat hari tu saya pegi beli buku Saji sebab nak tengok recipe untuk berbuka dan bersahur.. Okay la ..berbuka memang selalu saya masak pun, bersahur tu.. last last makan roti cicah hot choco. Kekadang je temam hubby makan nasi pukul 5 pagi.. Heee.
So memandangkan hari last nak memasak ni.. saya pun tanya la dia ape yang dia rasa nak makan.. macam beratur je menu yang dia bagi.. Mentang mentang le saya tanya kan.. Tapi hubby sangat la tak cerewat kalau pasal makan.. asalkan ada nasi, ayam, salad dia dah berselera bagai. Saya jer yang makan ikut hormone.. Penah dulu nak kurus punye pasal.. makan nasi lima sudu jer.. siap kira lagi nokz.. ha ha ha. Merasa la jugak saya kurus ala ala Posh Beckham itew... Lalalala.. Dulu dulu la..masa zaman kegemilangan.. sekarang dah gitu gitu jer..Hu hu..


Eh..kejap.. sebenornye teman nak citer pasal menu hari.. ape ke heynye yang sampai ke citer Posh plak ni..Mak aiiihhhhh..


Okay.. ni lah menu kiter masa berbuka tadi..

Chicken biryani..


Achaari chicken.. yang hot and sour!

Bhuna gosht..Mutton masak ala pakistani la ni. Spicy sket..


Herbal fried chicken with tomatoes

Tapau nak bersahur nanti.. Ha ha


Semalam kiter masak gitu gitu jer..sebab tak larat sangat.. Tetibe je kaki rasa sengal semacam..

Beef karaahi


deep fried fish..

Tu la cerita menu ramadan saya kat rumah untuk tahun ni.. Sempat gurau dengan dia.. saya cakap, "if we have baby next year.. i dont think i can manage to cook like this.. U have to get a free bubur lambok from the mosque everyday la.. so satu family boley makan.. " Tersedak terus dia dengar ayat ayat sengal saya itew..nasib baik sempat bagi air..


Ha ha ha..lets see ;)


Okay la.. dah sangat merapu malam ni. Excited nak balik raya kot. nak sambung packing lagi sikit.. esok nak pegi cari kuih raya yang mom pesan tu.


Cheers!



2 comments:

  1. Ha ha ha, entry yg sunguh menghiburkan, tambah pulak tgh good mood nak beraya ni kan? Btw, I've ben wanting to ask dari dulu lagi, u masak lauk byk2 ni utk makan berdua, habis ke? Macam memasak utk rumah terbuka ni tau.

    ReplyDelete
  2. ha ha ..ye la doc, hati sangat senang sbb nak blk kg dah..tu yg gembira bagai ;)
    Habis..saya agak agak la masa nak masak tu.. kiranye cukup untuk berbuka and second round berbuka lepas terawih.. ;)Heeee.

    ReplyDelete