Saturday, September 11, 2010

Satu hari di hari raya..

Dah.. selesai akhirnya lebaran yang ditunggu tunggu. Alhamdulillah. Walaupun disambut sederhana aje, maklum la family tak ramai.. tapi tetap meriah sebab dapat sekali lagi bersama meraikan Aidilfitri dengan hubby yang tercinta, mom dan dad.. Yang penting saya tetap dapat duit raya, baju raya, kasut raya macam tahun tahun lepas jugeeekkk.! Sape sape nak sponsor saya lagi lepas ni sila angkat tangan..??? Ha ha ha.


So seperti empat tahun yang lepas.. (cuma bezanya dua tahun pertama di luar negara sebab masa tu dia masih keje kat Holland..dan dua tahun yang selebihnye di Penang lah ) perkara pertama yang saya buat mesti la beraya dengan dia dulu.. Lainnye tahun ni, saya rasa lebih tenang pada zahir dan batin..


hari ni kita 0-0 okay.. ha ha
mana duit raya kami dad..?? ahaaks! hey..sempat lagi tengok camera kan!! lolzz

pengantin lama.. ha ha ha. tak kisah la kan..janji saya happy!! kau ado?? lolzz
tetamu dari tengahari ..
sampai la ke malam.. sangat penat saya.. macam buat concert amal la plak.. lolzz
cookies raya tahun ni sangat meriah.. ha ha

walaupun sibuk.. propa sangat!


Ni lah menu menu 1Syawal kami sekeluarga.. Habis diet saya selama sebulan itew.. Sangat berselera saya dan hubby makan.. Maklum la dah lama tak rasa air tangan mom.. Sekali sekala balik Penang.. bukan main makan la kami.. Saya lagi senang hati sebab tak payah masak.. ha ha ha

Manisan dan halwa.. makan sebelum pegi solat aidilfitri .. kan sunat makan manis dulu..

mom's rich fruit cake.. terbaik punye!

beef spicy rendang

traditional ayam masak merah

yummylicious raya-biryani

Masak hitam mutton. mantap sangat.!

Chicken kapitan


ketupat mom yang paling best!!! saya sangat suka.



Sampai ke hari ni tak sempat lagi saya kuar beraya kat rumah orang.. asyik orang je datang beraya rumah saya.. sangat sangat letih.. bukan letih ape pun.. letih sebab banyak makan, banyak bercakap, banyak kuar duit raya jugak.. Masuk banyak, kuar pun banyak.. camno tuh?? Ha ha ha.




Baby tumpang.. heee! Alif Rayyan


Okay la.. nak bobom dah.. esok esok saya sambung cerita raya lagi.. raya kan sebulan.. Hee!!



Assalammualaikum semua.

3 comments:

  1. I love your parents' house ID, very nicely decorated. And kuih raya, baaaanyaknya....kalau kat KL or Melaka, pagi2 raya I dah sampai. Aw, Iman is in Penang HR hotel with her clans

    ReplyDelete
  2. Yer la doc, i tot u will come to pg oso hari tu, mmng i nak bawa u ke rumah.. bley la makan makan, mom suka memasak. U nak ape ape tak kat sini? Nnt i bley bawa balik bagi u :D

    ReplyDelete
  3. Tak nak apa2 selain biskut vanilla u tu. Tp kalau u nak bawa seluruh isi rumah Penang tu pun apa salahnya,ha ha

    ReplyDelete