Monday, March 21, 2011

From London with love!

welcome bear!!! Best naaaaaaaaaaa dapat peluk peluk macam baby!

Alhamdulillah

Selamat tiba di kota cinta kami. Ececeh!! Mesti ade ayat yang menyakitkan hati jugak walau di mana aku berada kan. Kecoh betul wanita ini.

Baiklah.Baiklah. Taknak over acting katanye.

Sepanjang perjalanan dengan MH004 saya sangat okay. Hubby pon okay. Tak meragam. Ha ha. Dan selama 13jam tanpa henti itu jugak, saya hanya tido selama sejam dan makan berkali kali macam dalam flight peribadi. Nasib baik cuaca sangat menenangkan fikiran, hanya air turbulence yang manja aje. Kira takder lah sampai saya mengucap panjang dan sentap selera nak makan.

Afghan from the air

Nampak macam chocolate cake kan. Salji tebal kat gunung ape ntah, Afghanistan

Selain daripada satay, biryani, sandwich, salads, ice cream, chocalate, teh tarik, ini adalah menu yang paling sedap. Black pepper lamb. Bayangkan betapa banyak kami menggembirakan tummy hari itu. Makan tido aje kekdahnye. Stewards pon hensem hensem belaka. Tak rugi aku naik MAS. Ha ha ha ha. Larrikkkkkk!

Dah dapat makan sedap sedap, boley cuci muka bersih bersih pulak lepas tu. Dulu kalau business class, diaorang akan bagi l'occitane set, tapi sejak bila bertukar pun tak pasti sebab memang dah lama aku tak jejak kaki ke sini. Kali ni dapat Clarins, saya paling suka lip balm dia. Rasa pun sedap. Hoh? Apakah kau pemakan lip balm?

Tiba di Terminal 4 Heathrow pukul 4 petang. Cuaca memang tak sejuk menggila sangat dah, lebih kurang 7'C aje. Best nih. Patut lah hati berlonjak girang. Saya adalah paling penakut sejuk. Sanggup aku mandi di tengahari buta sebab tak tahan sejuk masa dulu.

Tunggu cab kejap aje, pastu terus ke hotel kami yang terletak di Addington St. Dekat sangat dengan Waterloo station. Dari hotel kami dah boley nampak London Eye yang sangat cantik di malam hari. Tak pernah lagi naik ke situ. Rasa macam nak naik kali ni, tapi macam menggerunkan aje. Hubby nak naik sangat lah :)

sangat sememeh aje muka aku masa nih. Tapi tetap tersenyum bangga

Breakfast in bed kami yang pertama di London :) Sangat comel bila makan berdua cengini. Can we do this everyday bee? Tapi kat hotel aje eh. Sebab kat rumah mesti rasa tak sedap nanti. Hahahahaha! I love you darling!

Eh lapar lagi lah. Tummy dah mintak nasi campur. Padahal breakfast tadi dah sumbat macam macam. Biase lah kan, bila tak buat keja apa apa kat sini, bertepuk tampar manja manja aje.. perot pun mudah menjadi kelaparan. Kan?

Esok esok kiter sambung cerita lagi. Nak makan kejap, pastu keluar jalan jalan petang karang. Kemarin seharian saya di Oxford. Balik hotel, nak jalan pon rasa derita yang amat. Punyalah sakit kaki tangan segala gala. Ya rabbi. Tak pernah rasa sakit sampai macam tuh. Tapi takpe sebab kat London :S

Cik puan beli apa kat sana? Alaaa..barang keperluan asas kehidupan aje. Apa la sangat kan. Muahahahahah. Nanti rajin, saya conteng conteng entry lagi yer.

Winks&smiles!

2 comments:

  1. Amboi, naik C class, tak ajak I pun, missed that much. B u r right, sate tu memang menu ditunggu2. Most importantly, boleh stretch kaki, mmm...bestnya.
    Happy honey-mooning! Manalah tau, berhasil dpt baby 'made in London' aamiiiiin :)

    ReplyDelete
  2. doc,sekali kuar baby mata biru, camner tuh? Fengsan suamiku. Ha ha ha ha.

    Next time memang nak naik emirates lah macam you. Tapi bila 'next time' tu pun tatau lah. Berangan aje. lolzz

    ReplyDelete