Thursday, September 22, 2011

Halo Gold Cost yang sangat cantik!



:Amaran :

Ini adelah entry luarbiasa ganas. Ketatkan tali keledar masing masing, blogger akan membawa anda ke dunia fantasi suka hati kepala otak dia aje selepas nih. Kalau rasa rasa tak buleh tahan dan kurang daya kesanggupan serta toleransi, pendaratan kecemasan adelah mungkin menjadi keperluan.

Baiklah.

Wet and Wild. Ape lagi terkekeh kekeh aku gelak sorang sorang sambil menaip. Tempat ape bunyik sampai sebegitu rupa? Library kah? museum kah? Ataupon disko kah? Astagfirullah. Jauh kan lah kaki dan nawaitu kami ke tempat yang terakhir itu. Cukup lah bergembira di dunia yang fana ini. Lagipon, berani kah kau nak masuk disko cik puan? Nak kena lempang bertubi tubi cuba lah kalau berani sangat. Ha ha ha ha

Ketawa comel lagi..

Wet and wild ini terletak bersebelahan aje dengan Warner Bros. Tapi kalau berjalan kaki lunyai lah jugak kasut baru aku hari tu. Memandangkan tak ade bus yang akan berpatah balik ke situ (sebab kami ke movie world dulu baru ke wet and wild) maka, gasak lah jugak kami berjalan ke sana. Tapi ramai orang yang berjalan kaki macam takde ape hal pon, kau aje yang banyak bunyik. Cuaca sangat panas dan berangin. Sejuk sejuk panas. Sangat tak sedap kepada tubun badan.


Jelmaan siapekah itu? Walaupon hanya sekadar bayangan, tapi kemanisan itu tetap ada. Nak buat macam mana kalau dah blog sendiri kan, harus sarat dengan pujian barbakul bakul. Sekali tengok macam iklan musafir di padang pasir kau!

Pertama kali sebenarnye saya ke water theme park nih. Walaupon duduk KL bertahun tahun, sunway lagoon pon aku tak penah jejak walaupon sekali. Ish malu sungguh. Susah payah menyukat theme park sampai ke gold coast, kat tempat sendiri pi mai pi mai tak singgah pon. Tapi kalau Sunway pyramid, tak terbilang lah banyak kali aku pegi hadap tiap tiap bulan. Walaupon nak makan froyo aje, tetap sanggup sampai ke sana nokz. Alasannye froyo kat solaris tu rasa tak sama. Lesing kang budak nih. Suami mesti cakap cengitu dalam hati.

Cepat lah cerita cerekarama basah dan ganas itu. Sabar sabar, dengan keadaan firefox yang kadangkala membuat onar sejak kebelakangan ini, maka untuk meng-upload gambar memerlukan kesabaran yang tinggi umpama sedang menjaga 5 orang anak. Motif nak anak sampai 5 kenape cik puan? Hahahaha. Rezeki Allah nak bagi, kami terima. Ha ha. Gelak comel lagi. Kan.




Nampak tidak? Aksi aksi ngeri berani mati kami itu? Mesti lah tak nampak sebab kalau memasuki ke kawasan mandi dan permainan nih semua, memang dilarang membawa camera. Tapi jangan risau, kamu sekalian tak terlepas apa apa aksi ganas dari aku pon. Hahahahah! Suami aje yang berani mencuba ular hijau kuning merah tu semua. Saya, setakat bermandi manda di pool sambil di hempap ombak tipu itu berani lah aku. Kalau nak suruh panjat tinggi tinggi lepas tu merelakan diri dilongsori oleh ular itu adelah sesuatu yang paling mustahil untuk aku buat sorang sorang. Lain la kalau buleh gelongsor berdua duaan. Hahahaha. Nampak tidak ciri ciri bergandingan bahu di situ? Nih tidak, naik kena sorang sorang, terjun pon nak sorang sorang jugak umpama rasa nak membunuh diri sendiri hokeyyy.

Baik aku duduk makan biskut sambil cuci mata tengok mat sals hensem lagi sedap. Kahkahkah! Nak kena nih, main banyak sangat kan kau!!


Bukti sedang dikantoi-kan oleh suami sendiri. Hahahaaa..



Oh darling, i takut sangat. Peluk lah i, janji pada i u takkan tinggalkan i lagi. Cheh. Mari kite log out kawan kawan. Boring lah baca blog pompuan nih. Kau ade cengini?? Takde kan.


Orang lain sibuk bermandi manda tak ingat donia, korang sibuk bercengkerama siang siang buta. Paling best bila kat negara omputih nih adelah takde manusia manusia kepoh tak buleh blah. Lega hidup aku!


Masa nih ade lagu Rolling in the deep, Adele. Kami pon nyanyi sama sama pastu sambil posing posing manja. Ku gembira di sampingmu. Tiap waktu disayangi. Ku dibelai dan dimanja..Dengan kasih mu yang suci... Laaaaa??? Tadi kata lagu Adele? Apesal kuar lagi nih pulak? Hahahahaha.. Tak paham hakuuu.


Masa nih baru lepas men-terjunkan diri di dalam air yang sejuk nak mampos. Mengigil gigil kesejukan walaupon kat luar cuaca panas. First time saya pakai muslimah swimming wear itu, cuma saya gantikan topi dia dengan scarf lycra. Lilit lah aku kat dalam tandas dengan penuh kesungguhan sebab nak pakai jugak swimming wear kan. Dalam ramai ramai manusia kat situ, ade dua orang yang aku jumpa berpakai muslimah sangat macam aku jugak. Okay lah kan, sape cakap fesyen muslimah hanya terhad, kena pandai gaya kan aje macam cik puan besaq itu. Ha ha ha


Bidan terjun. Terjun dalam pool pon nak pakai sunglass sebab takut paparazzi curik gambar. Tup tup memang dapat pon gambar kat dia. Legam nye tangan ngan muka aku lepas balik dari situ. Walaupon sebelum tu memang gigih kitaorang tonyoh muka masing masing dengan sunblock. Nak tanning sangat kononnye.. hambek kau. Oooh kopi susu!


Saya rindukan kehidupan sebegini. Cheh. Pegi pon beberape hari cuma, ada hati nak merealitikan mimpi yang tak seberapa. Oh sadis! Masa nih giliran hubby terjun menghadap ombak ganas buatan manusia itu, saya dah tak tahan kesejukan lantas menjemurkan diri sendiri di situ. Lagipon kaki dan tersangat sangat sengal akibat berkaki ayam aje ke sana sini dalam theme park sebab nak macam omputih jugak. Maka tersadai lah cik puan di situ sambil mencuci mata. Againnnn??? Eh????



Balik surfers paradise..apa lagi, singgah beach lah. Jemu? Tentu nye tidak. Tunggu sunset yang sangat cantik itu. Lepas tu balik bilik, rehat rehat kejap. Malamnye kami keluar ronda ronda cari souvenir di Hard Rock pula. Hard Rock hanyalah beberapa langkah aje dari hotel kami.


antara permandangan surfers paradise di malam hari..


Okay sudah, masing masing jangan nak gelak gerudi kat sini.

winks&smiles!

No comments:

Post a Comment