Saturday, September 17, 2011

Surfers Paradise yang mengujakan

Yuna sangat kah? Ha ha ha

Dari dalam flight, asyik asyik senyum sorang sorang, asyik asyik berangan sampai nak rak. Gelak lebar sampai ke telinga, eh tipu lah kan..mana buleh gelak sampai cengitu pulak. Nanti aku jadi terlebih cumel maka encik suami jugak yang susah kan. Punye lah sexcited tak hengat bila dah memasuki bumi Darwin lebih kurang pukul 2.15 pagi. Perjalanan kami bermula seawal pukul 5 petang dari KL, bersiap sedia segala gala terus ke airport untuk menghantar luggage aje sebab dah web checked in awal sehari sebelum tuh. Pertama kali sebenarnye kami menaiki AirAsia-X ke bumi Australia. Memang bukan flight cikai lah (itu yang aku mula mula rasa...hahaha, ampon kan daku uncle Tony!) Air Asia-X adelah flight pertama AirAsia yang terbang ke Aussie dan London.

Nasi lemak 45 hengget kau. Makan dari KL murah, tapi dari OZ ke KL yang mahal tak agak agak. Ostolia punye pasal, tak mengape nokz. Ha ha ha. Kalau naik AA neh, jangan harap nak makan free okeh dan bersenang lenang dalam kelas ape pon kau duduk. Air kosong pon kena bayar. Semua nye nak pakai duit. Tandas aje foc. Sejak bila aku pandai berkira kira neh?

Brisbane Airport. Lebih kurang pukul 7 pagi kami melintasi bandar Brisbane. Cuaca pon sangat cantik, suhu lebih kurang 17'c aje. Sepanjang minggu tuh tak hujan langsung, panas dan nyaman aje. Maka bersoka ria lah kami berdua bercanda di pantai dan lautan itu. Seronok sangat! Alhamdulillah dapat jugak merasa sampai ke Ostolia. Thank you wahai suami yang sangat berhati mulia membawa wifey yang mengejar impian tah ape ape itu.. Ha ha ha

Surfers Paradise wow! Masa nih dah melompat lompat girang! Ya Allah indahnye bumi Gold Coast nih. Tak sabar nak masuk hotel dan hadap laut puas puas.

Lebih kurang pukul 7.45 pagi, kami dah selesai semua urusan immi, luggage dan shuttle tix. Sangat cepat berbanding ape yang aku selalu baca dalam blog dan forum forum yang ramai mengatakan agak leceh sikit dekat airport neh, siap kena bukak bag bagai, dengan anjing yang menunggu sana sini, hmm macam macam lagi lah. Seriously takde langsung cengitu. Mungkin kami takde bawak barang barang makanan langsung kot. Memang takdenye nak memasak ke apa kat sana, jadi kami sepakat membawa diri sendiri berserta kain baju aje lah. Ha ha. Pukul 8 pagi kami dah berada dalam shuttle menuju ke hotel di Surfers Paradise, lebih kurang 40 minit dari Coolangatta.

Grand Chancellor Surfers Paradise. Sebelah aje dengan Hard Rock. Connected to Centro Supermarket. Jalan kaki aje ke pantai. Itu ciri yang paling penting. Yang lain tu tidak lah menjadi keutamaan bagi kami yang kaki laut ini :)

Ini adelah ruang legar rumah kami di OZ. Sila lah masuk jangan malu malu. Cheh. Tetap nak verrangan nokz.

Tingkat 27. Senasib dengan hotel hotel di negara omputih yang lain jugak, jangan harap lah dapat bilik seluas luasnye macam kat Malaysia walaupon berbintang bagai. Kalau nak hitung setiap dollar, musti rasa nak nanges jugak sikit, tapi memandangkan nak sangat jejaks ke ostolia, ada aku kesssaahhh? Ha ha ha. Ya allah, takmo takmo. Riak nye ayat. Bukan ape, kalau ke obersee, tak payah lah kau sibuk sibuk nak meng-convertkan matawang. Itu lah moral nye. Yang penting bilik sangat selesa untuk kami berdua, balcony yang menghadap ke pantai yang luas itu adelah cukup mengujakan. Cuma wifi kat sana semuanye berbayar walaupon di Starbucks dan tepi tepi tepi jalan. Maka kami beli jugak package wifi yang paling minimum sebab mana buleh hidup tanpa internet kan. Rasa macam kurang keupayaan diri aje nokz.

Halo from Miami??? Hahahaha. Cantiksss kan!! Telan air liur berkali kali bila pertama kali tengok. Lautnye sangat bersih, biru kehijauan. Banyak baby baby ketam bermain main di pantai. Oh itu adelah jiwa saya dan suami. Kami sangat cintakan lautan.

Dari bilik jugak buleh nampak hotel hotel yang seangkatan dengannye. Berlonggok longgok hotel kat surfers paradise neh, pilih aje yang mana berkenan. Bagi kami, grand chancellor adelah yang paling dekat dan senang untuk berulang alik berfoya foya.

Bangun aje tido, terus merayap pelan pelan ke balcony. Motif nak pelan pelan? Ha ha. Bukan ape, sejoks sampai ke tulang kalau pagi pagi kat sini. Nak jejak lantai pon buleh fikir 7 kali. Suka pandang ke laut yang biru dan sunrise di hening pagi. Rasa tenang sesangat. Bee, lets move to gold coast? Cheh. Ayat tak buleh blah sudah muncul kembali. Jeng je jeng.

5.45 am. Masyallah sangat indah!

First day bila sampai bilik aje, rehat rehat kejap. Bila dah hilang fening fening lalat itu, bersemangat kitaorang ke Harbour Town. Bershoppingan apa yang patut dan makan makan. Malam sebelum pulang ke hotel, sempat lepak lepak di surfers kejap cari souvenir untuk mom dan dad. Berlonggok jugak kedai yang berciri 30sx ke atas. Cuci mata lah kami. Yea lah nokz, takkan nak tutup mata pulaks, kang menonong haku mencari jalan pulang. Nak tak nak, hadap jugak lah sambil senyum sorang sorang. Heh heh

Ekceli banyak sangat cerita nak tulis tapi memandangkan keletihan dan kemengantukan yang terlampau, maka aktiviti penulisan terpaksa dihentikan buat sementara waktu. Nanti esok esok kiter sambung cerita gold coast lagi sampai semua menjadi boring dan lunyai.


Pepagi buta dah merayap ke surfers paradise yang menjadi kecintaan kami itu.. Mula mula rasa mengigil jugak, tapi lama lama rasa nak tido dalam laut aje lah lagi best. Hahahahaha..

Baiklah. Tido sangat memerlukan aku sekarang. Confirmed.


Gudnite!

2 comments:

  1. waoo bestnya depaaaa....bahagieee gitew..alhamdullilah,...murah rezki kooo sash!...bestnya jenjalan sana

    ReplyDelete
  2. heee.. memang best gold coast nih, ombak ganas tak hengat!

    ReplyDelete