Friday, September 2, 2011

Satu hari di pagi Syawal

Ibubapa di pagi raya! Dad yang pilih warna tema tahun neh. Comel kan :)


Assalammualaikum

Selamat Hari raya semua!

Cepat sangat masa berlalu, sedar tak sedar Syawal datang lagi. Rasa macam baru sangat mula berpuasa, masak untuk berbuka, bersahur, terawikh sama sama dan akhirnye Aidilfitri yang dinanti nanti menjelma kembali. Macam tahun tahun yang lalu, persiapan serba sederhana, sebab keluarga kami bukan lah besar sangat, tapi banyak kepada persiapan memasak itu ini untuk tetamu dan sedara mara yang datang dan jugak untuk tekak anak menantu kesayangan. Ha ha

Bila tiba pagi raya, saya akan menjadi hiba sebab berlalu sudah bulan ramadan yang mulia itu. Dengar takbir raya hati akan jadi sebak macam nak nanges. Tak tahu berkesempatan kah lagi berjumpa ramadan di lain kali bersama orang orang tersayang. Semoga diberi lagi peluang sebegini, Insyaallah.

Maigod. Tengok muka hakuu yang kepoh tak hengat itu. Ha ha ha. Selepas bersalam salaman dan memohon ampun maaf selepas solat raya, maka aktiviti yang ditunggu tunggu telah tiba akhirnye. Tahun nih dapat sedikit lebihan duet raya akibat semua orang menjadi sangat pemurah kepada diri ini secara tiba tiba.

Weehoo.. sudah raya yeay sudah raya yeay!. Pose dulu sebelum mencicah ketupat. Anak beranak berposing kegirangan tak buleh blah. Caya lah dad!

Our small family! Tapi meriah macam ade sepuluh orang. Nak tengok tv kena berebut rebut, nak makan pun berebut, nak beratur ambik duet raya lagi lagi lah.. ha ha ha.

Ibu dan anak berkasih sayang di pagi raya. Tapi mata dah bengkak bengkak sebab menangis gembira. Bila peluk mom dan dad, mesti rasa sayu. Banyak sangat kasih sayang mereka kepada kami berdua. Semoga saya mampu membalas semua jasa mereka.

Syawal kami adelah seperti orang orang lain jugak, tapi bagi saya terlalu sentimental dan istimewa. Malam raya kami masing masing sangat sibuk membuat persiapan. Tiap tiap tahun mesti tolong mom menganyam ketupat palas, dan setiap tahun jugak mom kena ajar sebab ilmu masih tak masuk dalam kepala. Dad dan hubby pulak tak lekat di rumah. Jalan jalan cari lemang katanye. Tapi bila balik rumah, lemang sebatang pun tak nampak. Aparar. Ha ha ha.


Ketupat palas mom yang paling super best! sangat lemak, sangat lembut dan sangat sedap kalau cicah cicah dengan rendang.

Cik puan besar dan encik hubby yang sangat handsome berbaju melayu

Raya pertama kami dah siap buat rumah terbuka bagai macam tahun tahun yang lepas jugak. Dari pagi sampai ke malam penat melayan tetamu, tapi seronok sebab bukan selalu dapat jumpe sedara mara yang jauh jauh dan kawan kawan yang setahun sekali baru menjelma. Yang paling penting, keseronokan beraya dengan keluarga mengatasi segala gala.

Semoga Syawal kali ini dapat mengeratkan lagi kasih sayang di antara semua.


Bila nak mula berpuasa enam neh..?

No comments:

Post a Comment