Friday, December 30, 2011

Saya adelah fashionista sepanjang zaman

Ini adelah entry belog yang tak buleh blah sepanjang tahun. Akibat ketiadaan suami, dan sesekali terasa bohsan apabila suami menjadi busy, maka wifey mengambil kesempatan untuk berlibur sambil menjahanamkan muka sendiri. Kau mampu? Ha ha ha

Musti ada yang tertanya tanya bagaimanakah rupa kamu di tahun tahun 50an, 60an dan 70an. Adekah masih terasa diri seorang fashionista yang hebat sepanjang zaman itu?

Sekarang mari kita gelak dan keji sama sama.

Ready, go!

1976 Boogy Down. Ini adelah makcik kepada Kim Kardashian yang baru meningkat dewasa. Middle part hairstyle yang tak buleh tahan tuh. Ha ha ha.

1974 was the year of curls. Para retis restis yang feeling feeling hot dan hebat dengan fashion pada zaman nih adelah seperti Diana Ross, Barbara Streisand dan Doris Day. Muka suci nokz.

1972 Takin' it to the max please! Cheh cheh!! Frosted lipstick and shimmering eyeshadow paling laris di pasaran, walaupon photo blackout kekdahnye tetap giler hot dan vogue yuolss! Sapa nak pinjam spec sila bagi nama dan nombor kad pengenalan.

1964 The Jekkie Kennedy look of the year. Bouffant hairdo buleh buat sarang burung layang layang.
1952 Grease is the word! Pearls, pleats, hair parlors were all the rage in this year. Muka aku pon feeling feeling sangat klasik macam baru nak keluar dating dengan Humphrey Bogart. Mak aaihh. Keji sungguh. Hahahahahaha

Baiklah. Baiklah.

Akibat perbuatan suami yang sering sibuk dan meninggalkan isteri hingga menjadi kesunyian ini (nak mamposs engkau kan.. hahahaha) maka saya harus menghukum si suami juga. Yea, dia harus diberi hukuman.

Ha ha ha ha ha ha ha ampon kan adinda, kekanda.


Photo yang berjaya dicuri paparazzi sewaktu perkahwinan gemilang tahun 1978. Sekarang sumpah saya mahu gelak guling.

Kami nak lagi! Kami nak tengok photo lagi! Ewah ewah kalau bab nak mengeji semua menjadi hyper kan.

Entry terakhir di tahun 2011. Harap harap dapat menghiburkan segala hati yang rawan. Ampun dan maaf dipinta seandainya sepanjang tahun ini banyak entry melalut dari yang berilmiah. Tak kisah lah nokz, ini belog santai. Takmau emo emo. Kalau nak emo jugak, pegi main dengan Elmo.

Selamat datang 2012. Jadikan ia tahun yang terbaik di dalam hidup semua!


-xoxo-

2 comments: