Friday, March 23, 2012

Lamb Haneeth, Saba yang mengujakan


Assalammualaikum!

Friday Mubarak untuk semua :)

Macam dah tahu tahu kan, asal kuar entry mesti photo makanan, asal kuar photo makanan musti entry baru. Ha ha. Macam takde keje sangat lah engkau.

Hari ini sangat penat. Mencuci rumahtangga adelah menjadi keutamaan, maklumlah nak bercuti tak lama lagi di kampung halaman, suami pula akan menyusul pulang sehari dua kemudian sebab tuntutan keje orang minyak memang tidak menentu. Sekarang ini, kadang kadang meeting dia adelah lebih di malam hari akibat rakan yang lain berada di benua yang berlainan. Jadi siang dia adelah lebih flexible sekarang. Untunglah si suami dapat isteri yang memahami dan makan dek upah. Ha ha ha

Jadi seperti biasa, baju baju kerja dia dah siap sedia di-iron-kan, tak banyak pun, kelengkapan untuk dua aje sementara nak balik ke sana nanti, baju yang lain semua dah siap dalam bag, rumah pon dah siap kemas dan bersih baru senang hati aku nak mengatur langkah panjang nanti.

Jadi mulai hari ini, eh silap semalam.. maka kitchen juga sudah tidak berfungsi hinggalah ke tarikh yang bakal diberitahu kelak.

Okay sila abaikan entry yang membuang masa.

Ini adelah perbuatan memakan nasi Arab di restoren Saba, Cyberjaya pada hujung minggu yang lalu. Sebab tekak berasa boring asyik makan di kota, maka kami pon memandu hingga ke luar kota.

Kami yang sangat teruja itu telah men-makan lamb mandy, lamb haneeth dan lamb kebabs pada hari yang indah itu.





Sangat sedap semua makanan di Saba ini. Ini adelah pertama kali saya makan di sana, suami dah berkali jugak sebab dekat dengan ofis dia yang di cyberjaya ini. Jadi setiap kali kalau dia bekerja dari Cbj, maka Saba adelah port wajib dia. Sebelum nih kitaorang selalu ke Al Rawsha tapi sejak diaorang dah berpindah ke tempat baru, kami dah jarang ke sana. Kami bertukar selera ke Hadramawt pula. Tapi ternyata Saba adelah yang terbaik. Rasa macam Al Rawsha memula dulu. Bagi saya Al Rawsha kini dah kurang sedap lah. Ntah la pulak kenapa. Mungkin tempat baru, dapur baru, chef pon baru jugak kot? Nway.. tekak masing masing lah kan :)



Semalam si suami bekerja dari Cbj lagi, maka bila pulang ke rumah aku pon telah dihadiahi dengan makanan makanan yang mengujakan ini. Memang besar dan banyak kalau tapau, kami berdua habiskan sekotak aje pon. Itu pon dah ketat perot masing masing. Kebab dan haneeth akhirnye masuk dalam magic fridge lah jawabnye.

Hari ini ape lagi, pagi pagi aku dah menghadap nasik arab dan kebab dengan penuh kesungguhan macam tiada hari esok. Naseb engkau lah Sabariah..


No comments:

Post a Comment