Wednesday, March 21, 2012

Sambal belacan, aww!

Okay motif nak letak 'awwww' apesal? Cepat pakai topi MJ engkau tuh, cepat.

Halo semua!

Mentang mentang first time tumbok sambal belacan sendiri, okay tipu. Mesin ajaib yang tolong buatkan sambal belacan saya. Tapi kira pertama kali jugak lah, sebab selama nih mom yang buat. Maka bertambah tambah lah makan tengahari, petang, malam dan tengah malam kami kelak. Heh.

Suami saya tu, pemakan sambal belacan yang tegar. Dari mana dia belajar pon tak tau lah, tapi kalau pegi makan luar, kalau order nasi goreng ke, mee goreng ke, mesti dia mintak sambal belacan. Betul. Mengalahkan tekak orang malaya aje kan. Mom cakap kalau nak sedap sambal belacan tuh, perah air asam jawa. Wifey zaman moden mom, asam jawa tradisi tu pun saya dah tak penah tengok, beli aje Adabi Asam Jawa Paste. Senang hidup. Tak begiteww..

Oleh itu, sebagai trivia kepada makanan feveret suami, saya buatkan entry yang special untuk dia. Naahh, terimalah.sambal belacan untukmu sayang..

Sempoi tak menu kami hari nih?

Selain sambal belacan, sedikit ulaman omputih dan saya juga masakkan gulai daging kegemaran suami. Memang masak lebih macam biasa lah, kalau tak sempat simpan esok..malam karang buleh dicicah manja manja oleh si isteri. Eh macam lah kau tak tahu kan.


Jemput makan uolss..

Lagi berapa hari parents nak balik. Lagi berapa hari nak balik kampung. Lagi berapa hari nak mulakan journey yang baru. Ngeh ^____^


Sedang meniti bahagia. Terima kasih Allah.


No comments:

Post a Comment