Tuesday, January 29, 2013

Adrenaline Rush

Coretan cepat cepat sepanjang minggu.


1. Alam rumahtangga adelah berjalan seperti biasa sehinggalah satu ketika mendapat perkabaran yang menyebabkan adrenaline rush secara tiba tiba. Apatah lagi heart rate saya. Ha ha ha. Bukan. Aku tak pregnant lagi. Kalau pregnant pon belum tentu ade lonjakan adrenaline sebegini. Keji okay. The Other Half terpaksa menghadiri beberapa hari workshop di UK. Mungkin di London. Mungkin di Lensbury. Tak pasti lagi. Omaigod. Ini umpama orang yang nak tido disogokkan bantal empuk empuk kan. Tak kisah lah. Tapi dia memang wajib pergi. Yang tak wajib langsung pergi adelah berunsur seperti AKU. Hahahahahaha.

2. Serious takde langsung perancangan nak ke London, sebab teringin nak ke lain sebenarnya. Lolz. Memandangkan February pon tak lama lagi, dan ke sana cuma beberapa hari aje sebab dia kena balik KL untuk workshop lain pulak. Kalau aku tak ikut memang lah terasa rugi sebab tak dapat laa nak pegi Oxford dan Primark. Kalau ikut pulak, maknanye kena korbankan beberapa budget duit tabung kami yang nyawa nyawa ikan itu sebab ticket adelah mahal sekarang. Namun berterima kasih lah seumur hidupku pada ayahanda tersayang sebab sudi mencurahkan belas ihsan kepada anakanda yang sentiasa sengkek ini. Hahahahhaaha. Geddit?

3.Campur tolak pegi balik, jet lag bagai rasa rasanya aku sempat shopping dua atau tiga hari aje kot. Mintak mintak lah tak kena tonsils ke flu ke pms lagi mintak simpang. Kalau tinggal di Lensbury, maka aku perlukan sehari suntuk aje lah shopping di Oxford sebab Lensbury adelah jauh dari kota London itu. Tak kisah, janji aku dapat pegi Primark beli baju raya ape yang patut. Pastuh buleh bagi alasan nak pegi lagi tahun depan sebab tak sempat jalan jalan. Keji, no? 

Ekceli, bagus jugak pegi kejap kejap aje, sebab lagi lama aku duduk sana lagi panjang list yang nak mengirim itu ini. Bukan lah nak berkira kekwat bagai, tapi agak agak lah kan. Naik nyampah pulak kalau jenis yang memaksa ni kadang kadang. Bila tak beli terus sentap. Macam satu hal pulak. Bertahun tak pernah bertegur sapa pon buleh pandai carik aku dalam facebook. Hahahahaha. Tapi sekarang tidak lagi, facebook sudah tidak relevant. Tak perasan pulak bila kali terakhir aku hupdet.

4. Urusan visa dia dah selesai semua. Untuk dua tahun ni tak payah la nak pening kepala fikir pasal visa. Kita fikir macam mana nak kerah duit banyak banyak aje ye shaayangg. Ha ha ha ha


5. Maka, between February-April nanti sempat lah balik ke kampung halaman jugak. Pastu bila aku kira kira congak suma balik, yang pentingnya berape kerat hari aje  aku akan memasak kat rumah nanti. Alasan wajib keluar adelah seperti, jet lag, penat terlampau, nak kemas rumah, laundry berlonggok dan bla bla bla bla yang membawa kepada keadaan tak masuk work station langsung akhirnya. *Licik*


Sabarlah Sabariaaahhh!

7 comments:

  1. Wah!!!! Akak lak yg excited lebey tgk Sash nak pi London/Lensbury. hehhehehe...have fun dear :-)

    ReplyDelete
  2. bestnya...slmat bercuti sha. makanya di bulan mac ni sha xde lah ni..nak jemput kenduri :)

    ReplyDelete
  3. Mac Baper hb? kalau hujung hujungnye sempat la sbb plan nak balik penang jugak :))

    ReplyDelete
  4. waaoowaooo bestnye berjalan je puan sri sash niii....

    ReplyDelete
  5. kira jemput siap2 lah sha + hubby + aunty + uncle ke majlis kawin adik along 24hb Mac nanti. Nak htr kad kenduri pun, kad ada di kg..huhu.Kira boleh la ya jemput di blog cmni :) ..

    ReplyDelete
  6. Angah : best tu best la, penat tak terkira jugak nak basuh baju nanti balik. Ha ha

    Along : InsyaaAllah, takde aral kami sampai. Thank you yangg :)

    ReplyDelete