Thursday, August 26, 2010

Fulled tank!


Burping all the way... dengan mengantuk semuanye cukup malam ni. Too much of carbo kot rasenye.. ha ha ha. Menu hari ni paling sikit.. sebab dah takde idea nak masak ape dah.. Tak sabar nak balik penang next week ni, dah siap fikir nak makan apa dengan kat mana.. best best! Dah lama tak balik.. rindu mom, rindu dad, rindu dengan Ruffus, Chloe, John and Rachel. Tak ..bukan adik beradik saya..diaorang ni kucing kucing yatim piatu belakang rumah, daddy rajin sangat bagi diaorang makan tiap tiap hari.. sampai tak nak pegi mana dah.. siang malam dok kat belakang umah je.. Nama tu saya lah yang bagi.. nama kemain punye sedap kan.. tak padan la plak dengan diaorang yang comot tu.. Ha ha ha.. Kesian.. kucing kampung ..

gigih je nak kuar pegi cari nasi kerabu dengan laksa..walaupun hampa akhirnye..


Oh ya, we went to TTDI semalam, namun amatlah mengecewakan jiwa dan raga saya, nasi kerabu pun tak dapat, laksa plak amatlah masin ya rabbi!! tak dapat bayangkan kemasinan yang melampau itu.. agak agak la kan kalau puasa pun, saya yang tak expert memasak ni pun boley agak sukatan garam, gulanye... ni yang berjual bagai nak rak kat bazar..tak fikir ker quality juadah yang diaorang nak jual tu..ker nak untung express jer? Patut la takde orang yang pegi beli kat gerai dia melainkan kami suami isteri.. Ha ha. maka terus sentap dinner saya semalam. Last last makan kuih melaka berlaukkan murtabak ayam jer..takpe la, sabar tu separuh daripada iman kan.. Ada jugak rezeki depan mata walaupun tak sedap.. kat tempat lain tu.. sampai berebut tak cukup makanan.. ada yang makan rumput tepi jalan la..berbuka dengan lauk basi la.. macam macam lagi kan. So untuk puaskan rajuk hati yang tak dapat makan nasi kerabu dengan daging salai itu.. saya pun masak la nasi tomato ( ape kena mengena nasi kerabu ngn nasi tomato nih??..ha ha ) Tak kisah la..janji hubby sangat suka makan nasi tomato saya masa berbuka tadi.. Burrppp.. Alhamdulillah..

saya guna basmathi dari pakistan.. beli masa balik hari tu..panjang dia lain macam sket..

chicken samosa..order kat cafe bawah jer ni..

rendang ayam tanpa santan, ganti dgn susu cair jer.. kalau daddy makan sure complain sbb tak cukup sifat.. ha ha

tomatoes with yogurt..ni wajib ada sebab hubby sangat suka!

Dah dah..esok kiter makan luar taw!! semalam dah janji kan..bahawasanye saya tak payah memasak sampai hari Selasa :D Tinnngggg!!


Cheers!!

No comments:

Post a Comment