Thursday, August 12, 2010

Ramadan datang lagi..!

Maka saya pun amatlah sibuk memasak dengan jiwa dan raga walaupun semalam masih ber-mc. Ni je la menu menu kitaorang kelmarin.. Berdua jer, so tak la banyak sangat.. sahur pulak lagi simple.. saya bersahur ala ala manja gitu.. hot chocolate dengan roti jer. Ha ha ha
First day kan.. so semangat tu lebey la sikit. Eh.. tapi saya memang suka masak ape. Makan pun bukan saya tak suka.. ego je lebih kononnye nak kurus lagi :p

Chicken biryani.. recipe ibu mertuaku..hee

Kurma ayam.. recipe mom saya

Pukul 4 saya dah siap masak nasi.. tapi tak makan la..amik gambar je..Hik Hik

Fresh yogurt n cucumber salad.. sebab biryani dah panas, ni nak sejukkan tekak saya balik..

Menu wajib tiap tiap hari..

Pakistani dish, Carrot Halwa.. sedap kalau letak dlm fridge dulu sebelum makan..first time masak ni..

So hari ni menu ape ye..? Tengah fikir lagi..how about beef rendang, no? dia tak suka rendang sangat..Hmmmm.. Lets see lorr..

3 comments:

  1. Meriahnya lauk!!! Macam nak makan ber-6. Bertuah le hubby U ni. The yoghurt salad tu nampak menggiurkan, yg merah tu fruit ke tomato?

    ReplyDelete
  2. and one more, I need that kurma pya recipe ya.

    ReplyDelete
  3. doc, mood tengah baik..mcm2 la i masak.. kalau tgh sentap tapaw jer la..ha ha
    yg tu baby tomatoes,cucumber, minced onion. senang jer doc.. guna fresh yogurt, letak gula skit. thts all.
    rcp kurma nnt i buat entry lain sbb banyak bahan dia tp senang jgk..pejam mata pun bley ;)

    ReplyDelete