Sunday, August 29, 2010

Rebung oh Rebung!


Alkisahnye.. hari ni me and hubby berbuka di Restaurant Rebung Chef Ismail.. somewhere dekat Bangsar. Buffet Ramadan dia amatlah memenuhi tekak 1Malaysia saya. Maka saya pun makan sampai tak keruan sebab sedap yang terlampau..Dah lama mengidam ( eh..?? ) nak makan makanan kampung macam ni.. masak lemak siput sedut, nasi kerabu, daging salai, ikan bakar cicah air asam, sambal, ulam, mak aiih..macam macam lagi la yang telah saya sapu habis habisan..Tataw la baper kg naik lagi ni.. Haiyooooh.. Overall saya suka la tempat ni.. next time bley datang lagi ye bee ;)

chef ismail pun sangat friendly dan montel.. heee

berselera lain macam saya makan hari ni.. ha ha

my first round of nasi kerabu and daging salai.. punye la sedapppp okeh!!

pasembor, rojak penang, laksa, mee kuah pun ada..

the best local buffet

hubby asyik ulang makan daging ni jer..

ikan keli cicah air asam.. first time bagi hubby rasa.. maklum la tekak omputih.. tapi dia sukaaa..

dah lama tak makan ikan bakar cicah macam ni..

siput sedut masak lemak cili api.. paling sempoiii!!

bubur kacang dengan pulut.. macam mom masak..

kuih melaka.. kuih yang wajib saya makan di bulan puasa..

the two of us yg kekenyangan..

Lepas iftar..


sessi mendamaikan jiwa di mid valley pun bermula ..

2 comments:

  1. I can easily habiskan 3-4 ikan keli bakar tu and 1-2 mangkuk siput sedut tu. Memang nampak menyelerakan. Kat kampung, semua suka siput sedut tapi masing2 tak nak ketuk. Skrg dah ada maid, nasib baik.

    ReplyDelete
  2. same here.. tapi dlm family i sorang je yg makan ikan keli dengan siput sedut ni.. hubby lari terus klu i suh dia sedut siput tuu.. ha ha ha.

    ReplyDelete