Monday, August 2, 2010

Next week dah puasa..

persiapan ramadhan saya..



Bulan puasa nanti saya nak..


masak tiap tiap hari juadah berbuka puasa.. Kan dah siap beli RASA tu.. Ha ha. Insyaallah kalau tak menggeletar kaki tangan ( maklum la puase kan.. ha ha )Memandangkan tekak saya ni tekak 1Malaysia.. kalau berbuka mesti la kena ada nasi dengan lauk pauknye. Nasib baik hubby pun makan nasi macam saya jugak..

Berbuka kat luar every weekend SAHAJA ( Ha ha..lets see..)Hubby sure tak caya dengan statement saya ni.. Ha ha ha

Mesti nak pegi berbuka ala buffet jugak.. Last year puasa we had a very good ramadhan buffet at Marriott, Park Royal, Tarbush and Planet Hollywood. Tahun ni tak tengok lagi promotion yang ada..

pegi bazaar ramadhan yang dekat dekat aje. Am not a fan of bazaar ramadhan so much, sebab kat KL tak best macam penang.. besides, tak tahan dengan traffic jam yang akan membuatkan saya hilang separuh pahala puasa saya nanti..Heee ( nak kereta yang boleh jalan sendiri laa ) Kalau ader pun yang dekat Bangsar dengan TTDI jer yang selalu saya pegi. Itupun sebab nak beli kuih kuih yang manis ( sebab saya tak pandai buat kuih.. ) ataupun ayam percik.. Wish mom datang rumah nanti.. boleh la saya atur menu tiap tiap hari.. Ha ha ha.

Masak untuk sahur..? Mampukah??? Ha ha. Masak omellete je yang saya mampu pukul 4 pagi.. Ha Ha

pegi solat terawih dekat Masjid Wilayah dengan hubby.. belakang rumah je pon. Hopefully dapat solat tiap tiap malam.. Insyaallah..

banyakkan amal ibadah sepanjang bulan puasa.. Insyallah. Mudah mudahan amalan dan ibadah kami sekeluarga akan diberkati Allah SWT.. Amen.


Aaaaaannnnndddddd , yang paling penting..I need to read more news and books. I bought few books from Singapore and Jakarta hari tu, and also some from MPH few months ago, but still in the plastic. ( pathetic me ..i know ha ha ) Banyak sangat main ni.!!

Apa lagi dalam kepala saya now eh..? Tu je kot.. nanti sambung lagi..



Selamat berpuasa semua.. !

No comments:

Post a Comment