Sunday, July 10, 2011

Baru dan Bersih

Assalammualaikum

Hooray!


Hari ini saya berwajah baru. Berbaju baru. Berwarna baru kan nokz. Naseb baiklah dapat tuan tanah yang sangat berhati mulia dan bermood canteks sejak dua menjak. Dapat lah sekali lagi tukar templete blog ini. Eh siapekah yang berhati mulia itu? seru la seru la cepat. Kahkahkah!

Seharian suntuk sampai malam, aku dengan rajinnye menilik dan mengedit html dan page elements blog nih macam software engineer. Cheh. Baru buat keje IT sikit berani isytiharkan sampai sedemikian rupa. Harus lah nokz. Kau ingat senang macam membeli kasut Nine West? Ha ha ha. Tetap nak selit jugak kan kat sini.

Ekceli banyak lagi yang kena edit dalam page neh. Buat yang mana penting dulu, nanti bila bila datang mood rajin tiba tiba macam semalam boley lah bukak dan hadap balik. Kalau bukan sebab blogger yang membuat onar dengan mengherotkan widgets saya itu, takde maknanye nak menukar benda benda alah neh. Sekarang sejuk sikit mata men-tengok blog rasmi sendiri.

Baiklah. Baiklah. Saya bukan penyokong Bersih. Faham tidak? Bagi saya mereka bukan lah membersihkan apa apa pon melainkan memberi kesusahan kepada semua orang. Semudah itu. Kau pon sedar kan. Itu adelah pendapat peribadi aku. Tak ade kena mengena dengan fahaman politik apa apa pon sebab saya bukan lah pengikut setia politik. Saya hanyalah rakyat malaysia yang cintakan keharmonian dan memegang ikrar yang berpandukan prinsip prinsip ;

1. Kepercayaan kepada tuhan
2.Kesetiaan kepada raja dan negara
3.Keluhuran perlembagaan
4. Kedaulatan undang undang
5.Kesopanan dan kesusilaan

Cikgu penah suruh faham dan hafal dulu kan? Kalau tak hafal masing masing kena cubit rambut? Ingat tidak? Ingat tidak? Ha ha ha

Jangan butakan hati dan akal demi agenda politik orang lain. Bersyukurlah dengan apa yang ada. Jangan lah jadi pemberontak jalanan. Sangat jahat.

Duduk rumah makan pisang goreng panas panas lagi sedap. Eh?

Ini adelah pisang goreng yang paling femes dan sedap di penang. Tepi jalan aje, dekat dengan batu feringgi. Seriously sedap tak hengat.


winks&smiles!

6 comments:

  1. waaa....dh ada rupa baru dh blog dia ya!! BERSIH mata den nengoknya...hikhik

    ReplyDelete
  2. kan. ha ha. harus lah. dah nak raya kan. takkan tuan tanah aje nak tukar baju baru nokz ;)

    ReplyDelete
  3. CANTEKKK...!!!MAMA YAN SUKAK..AHAK!!....NGEEE....

    ReplyDelete
  4. biase lah nokz, mak tengah feelin feelin duchess okeh. nampak tak crown merata rata? kelasss uols. ha ha

    ReplyDelete
  5. Bukankah sekarang kena tukar motif kpd penguin, koala bear, kangaroo n Masterchef Ostolia sahaja ?

    ReplyDelete
  6. tambah satu lagi cik puan doctor, NINE WEST. mesti rasa nak log off terus kan. hahahahah. motif sangat.

    ReplyDelete