Tuesday, July 26, 2011

Chicken rice mari bersantai


Semalam hari yang ter-best. Sebab dapat makan nasi ayam yang paling sedap di dunia (maafkanlah saya dengan statement ini) Kah kah kah! Sebab berpuasa kah? Atau pon memang kenyataan tak dapat dinafikan.

Saya adelah pemakan nasi dan ayam yang tegar. Kalau sehari tak makan nasi maka hancur luluh lah hati saya, umpama suami pegi obersee tidak mahu membawa saya bersama. Hoh? Apekah punye contoh yang langsung tak boley blah.

Oleh itu, saya adelah suka akan nasi ayam. Yang mom masak adelah favourite utama dan yang saya masak tiru macam mom pon saya akan bantai tak hengat jugak.


Ini adelah ayam goreng versi inchi kabin yang buleh dimakan bersama nasi kelak. Gigih aku menghias bagai untuk berbuka. Kalau hari hari tak puasa malas bukan main.

Soup yang menjadi kecintaan suami. Nomnomnom!!

Masa nih dah rasa mengigil kaki tangan tengok makanan sambil tunggu azan. Ha ha ha. Aparar.

Nasi ayam yang terbestestest dalam hidup aku. Tambah sampai 2 kali. Hubby pon tambah 2 kali jugak ^__^


Mari bersantai tu ape pulak? Ia adelah menunjukkan keadaan sekarang. Sebab tengah bersantai sambil menulis blog akibat sudah habis memasak. Sambal udang, salmon karaahi dan pak choy goreng. Hubby is working from home. Yabedabedooo!

winks&smiles!

2 comments:

  1. Mmmmm....I love nasi ayam too. Cuma resipi ayam gorengnya masih berubah2, belum dpt yg best

    ReplyDelete
  2. I punye la teringin nak try recipe butter prawn u itu. Udang dah beli, susu plak lupa. Maklum la I bukan peminum susu yang tegar. Nnt dah jadi cantek baru nak buat entry ;)

    ReplyDelete