Monday, July 18, 2011

Down memory lane- part 2

...sambungan

Mari selak selak cerite lama lagi. Walaupun dah berkurun, tapi tetap nak hadap dalam blog jugak. Insyaallah, future kelak saya sangat berharap anak anak kami ( anak anak okeh..ha ha ) dapat jugak tengok ape yang mummy diaorang telah perjuangkan dalam hidup dia. Ha ha ha. Walaauuuupooonnnn..

Masa nih zaman Degree. Jenuh belajar bagai nak rak. Tiap tiap malam study sambil minum nescafe panas yang kaw kaw punyer. Kalau esok nak exam tak tido lah aku baca buku. Hafal nota. Saya tak suka belajar ramai ramai. Rasa rimas dan akhirnye akan membuatkan saya hilang fokus. Saya suka belajar sorang sorang dan dengar radio pelan pelan. Kalau penat, saya main guitar lagu cinta cinta memanjang. Masa nih saya sudah mula bercinta dengan encik suami yang handsome itu :) Dan juga berangan angan nak pakai veil panjang panjang bila kawen. Ha ha ha.

Sudah janji dengan ibubapa. Walaupon berchenta bagai, tetap saya akan hadiahkan segulung ijazah untuk mereka :)

Masih cantek dan gebu lagi walaupun dah bertahun. Hadiah masa convo, dari orang orang tersayang di dalam hidup saya. Kalau buleh nak simpan elok elok cengini sampai bila bila :)

Jeng je jeng. Bunga ajaib apekah ini? Ha ha ha. Ekslusif hanya dalam blog aku okeh. Bunga telur hari perkahwinan kami. Tempah di SSF Inderawasih. Cantik tidak? Heh heh. Idea dan warna adelah pilihan saya :) 2006 adelah yang paling indah dalam hidup kami sekeluarga.

Ape neh pink pink bagai neh? Naseb baik suami takde kat rumah. Kalau tidak, mesti dia tak bagi aku upload benda alah neh. Ha ha ha. Ini adelah kad pertama yang dia hantar pada saya masa nak ngorat ngorat dulu. Tahun 2003 kalau tak silap. Aku dengan senyum simpul sampai ke telinga tido berpelukan ini aje lah malam tuh. Giler berchenta sakan nokz. Ha ha ha.



Pastu dalam kad tadi, dia letak surat chenta dengan kata kata ini. Halaaamaak. boyfie siapekah itu??? Ha ha ha. Sangat comel. Ha ha ha.

Ini adelah cd lagu perempuan melayu pertama yang aku beli. Bukan sebab suka lagu dia pon, sebab giler minat dan nak sangat canteks macam Maya Karin. Lagu ape yang femes dalam nih pon aku tak tahu lah. Sampai sekarang tak penah hafal pon. Ha ha ha. Motif nak hafal lagu maya karin apesal kau??

Buku Ucapkanlah Cinta, kenangan Erra&Yusry. Jenuh carik buku nih kat merata kedai dulu sebab punye lah laku macam kacang puteh tepi jalan. Aku pon tak ketinggalan jugak lah nak ade buku nih macam orang lain kan. Ha ha. Tapi penat penat buat buku, jual sampai rm10 kalau tak silap, jodoh tak panjang akhirnya. Semuanye di tangan tuhan :)

Benda pertama yang aku beli untuk hantar kat kawan kawan masa kat NL dulu. Bila selongkar kotak kotak lama, jumpa ader satu lagi extra. Sapa nak angkat tangan cepat? Siap dengan plastik kedai lagi nokz, ha ha ha.

Rasa rasa hormone dalam badan tengah mendidih sebab tengok barang barang ajaib seperti di atas. Nak nak lagi bile tengok sajak chenta itu. Kah kah kah. Nanti bila balik kampung nak selongkar lagi sejarah sejarah lama. Kalau kat rumah sendiri jangan harap aku nak sepah barang barang lama cengini.

I missed my old skool friends. Sebab masa dulu, kawan kawan semuanya sangat baik, tidak pentingkan diri sendiri, pandai menjaga hati walaupun apa lah sangat zaman kanak kanak kan. Tapi kami masing masing sayang menyayangi di antara satu sama lain. Tidak pernah mengambil kesempatan dan yang penting jujur dalam persahabatan :)

Saya sentiasa doakan mereka semua semoga bahagia dalam kehidupan masing masing.


winks&smiles!

No comments:

Post a Comment