Monday, July 11, 2011

Quickie

Good morning almost noon :S

Mari kita buat entry cepat cepat sebab kehidupan semakin menjadi tidak ketahuan akibat dose tido yang berlebihan. Kalau tak dapat tido buleh rasa macam nak pijak orang nokz. Kurang kurang pon rasa macam zombie sedang berjalan menuju ke arah raksaksa. Astagfirullah. Apa kau buat neh cik puan? Sampai ke situ firasat aku. Ha ha ha. Okeh jangan salahkan saya. Memang diluar kemampuan sudah.

1. Sudah dapat kurma Ajwa sebanyak satu kilo. Cukup lah rasanye untuk dibuat berbuka sepanjang bulan puasa kelak. Dapat jugak ambek berkat khasiatnye nanti. Beli di kilang Yusuf Tayoob.

2.Membeli stock rempah ratus sebagai bekalan untuk memasak semasa bulan ramadan. Kalau kat kl susah nak dapat yang sedap sedap dan wangi wangi. Paling sedap pun rempah Babas aje nokz. Yang lain kurang selera sangat. Itu sebab saya suka beli yang asli dari penang. Neh tak termasuk lagi bekalan dari ibu mertua ku. Untung dapat ibu mertua jauh jauh. Sebab selalu dapat hadiah pelbagai bentuk dan rupa. Ha ha ha. Nak nak dia memang tahu menantu yang jenis bantai segala makanan. Heh heh.

3. Sepanjang bulan puasa aku akan berada di KL aje. ( melainkan kalau hubby secara tiba tiba mahu membawa aku berpuasa di obersee. Aku pasrah aje lah. Ha ha ) Insyaallah pulang beraya di kampung halaman minggu terakhir berpuasa lepas selesai semua urusan. Harap harap hubby dapat cuti panjang lagi tahun neh.

4. Banyak benda kena buat bila balik ke kediaman rasmi nanti. Maklum lah bulan lepas tak pegang ape ape langsung, semua hubby dan mom yang buat.Tapi dah okay dah pon, macam takde ape hal. Alhamdulillah. Syukur Allah permudahkan segalanye.

5. Sedih sebab dah nak balik ke kota. Tak dapat sambut puasa dengan ibubapa seperti selalu. Tak ape lah, tanggungjawab pada suami didahulukan. Tapi raya tiap tiap tahun dapat sambut dengan mereka. Itu yang penting dan paling membuatkan saya menjadi gembira bila melihat ibubapa gembira.

6. Lagi kurang lebih dua minggu saya akan mendapat ganjaran *L yang kedua. Ganjaran nokz. Jangan kau main main. Kau ade? Gelak guling kejap. Harap harap masih bertahan seperti yang ini. Jangan lah banyak songeh pulak nanti.

7. Sudah mula men-senaraikan biskut biskut raya yang hendak dibuat dengan mom kelak. Ade orang nak kacau dodol tak kali neh untuk saya? Ha ha ha. Dad dan hubby mesti akan lari jauh jauh beli dengar nak kacau dodol di malam raya. Buleh membawa kepada keadaan pengsan tanpa henti.

Itu sahaja entry laju laju buat kali ini. Sampai sekarang saya masih tidak men-makan nasi kandar. Percaya tidak? Kali neh aku sendiri pon rasa macam tak caya. Bila tengok nasi kandar terus rasa menjengkelkan. Kang balik KL baru terhegeh hegeh craving macam nak rak baru padan muka sendiri. Mampuih. Damn vavii sangat masa tuh tau. Ha ha ha ha.

Baju pagi raya 2010. Giler meriah kan uols. Dari seberang jalan dah buleh nampak aku dalam rumah. Ha ha ha. Tahun neh apekah meriah seperti itu? Jeng je jeng..


winks&smiles!

2 comments:

  1. Tokojut den, ingatkan 'quickie' yg lagi satu :)

    ReplyDelete
  2. ha ha ha saje nak kasi kecoh sikit. doc, kurma ajwa yusuf tayoob ader kat carefour semalam. murah jugak dari tempat lain.

    ReplyDelete