Saturday, December 11, 2010

Cerita pening dan nasi lemak

Headache telah menyakiti saya seakan tak dapat dimaafkan lagi sampai raya tahun depan. Haah.. hambek! Mana taknye, dah dua hari berturut turut kepala saya bertampal salonpas. Sangat tak gorjes okeh. Asal petang aje pening.. asal pening aje petang. Damn sangat. Oleh yang demikian, sehari dua yang lepas perot dan kaki sudah tak demanding , sebab menyedari hakikat kemampuan diri ini. Nampak tenat sangat sakit kepala aku ni kan. Ha ha

Masak? Oh semestinye lah uols. Masak manja manja aje, sebab cik puan kan tak sihat. Hubby telah men-request nak makan sambal goreng eggplant, dan saya pulak men-request dengan diri sendiri nak makan chicken curry yang macam mom masak. Rindu lah.
Maka kami berdua pun bersuka ria menikmati juadah yang hakikatnye tak la berapa nak grand sangat hari tu. Ha ha

dah lama bebenor saya tak masak cengini.. hubby paling suka ratah eggplant gitu aje sbb sedap katanye ;)


Dalam pada tu, sebenarnye ramai jugak yang bertanya tanya kenapa saya suka memasak, tak penat ke masak tiap tiap hari nih ( sebenarnye selang sehari atau dua atau tiga hari ikut kepala angin saya lah ..) masak macam nak makan berempat padahal perot berdua aje. Ker kau dapat upah kalau rajin masak?

Jawapannye entah lah. Sebab aku pun tak paham kenape. Ha ha ha. Padahal dulu, saya lah yang paling malas dan jarang pegang perkakas dapur sebelum kawin. Nak masak nasi pun terkulat kulat macam tak pernah tengok beras. Sangat menjengkilkan bukan? LMAO

Tapi disebabkan pegangan prinsip diva ku, hendak seribu daya kalau tak nak jangan kau berani paksa, telah membuatkan saya berjaya menjadi chef di work station sendiri. Ha ha. Alaaa.. ni yang nyampah baca blog sash ni taw. Suka bercinta dengan diri sendiri aje.

Sumpah bukan cita cita saya untuk menjadi wifey yang pandai memasak. Eh, jap..pandai sangat ker kau masak ni sash? Mom saya cakap saya pandai. Kira okay la tu kan. Muahahaha. Yer la, walaupun belajar anthropology dengan business asalnye saya ni(apsal, kau ingat aku belajar ape dulu? ha ha ha ) namun, sejak menggalas status wifey nih, last last terus terlajak dari cita cita yang asal. Oh terlalu sadis bukan?

Tapi takpe , saya pasrah. Sebab hubby saya sentiasa memahami dan senantiasa akan dipaksa memahami walau apa pun terjadi. Kalau saya buat sandwich tuna pun dia akan tersenyum girang dan berbangga dengan achievement wifey dia nih. Ha ha.

Hey kejap, uols perasan tak..awalnye topic saya adalah headache semata mata. Apsal sekarang dah bercirikan kepentingan diri sendiri dah pulak? Halaamak.. nak log off lah macam ni..bosan tau.

Okay tak nak layan pun takpe.

Semalam dalam kefeningan yang berpanjangan itu jugak, tiba tiba hubby giler teringin nak makan nasik lemak. Jadi awal awal lagi saya dah menyerah diri untuk tidak memasak di malam hari. Sebab sangat penat okeh. Siang pegi klcc sebab nak lunch dengan dia kat sana. Sementara tunggu dia solat Jumaat, dalam pening pening kucing itu jugak saya mencuci mata apa yang patut. Big sales kat isetan rupanye uolss! Patut la kaki membawa saya ke situ. Mak aiiihh.!


Hero Kampung Baru yaww! hahahahahahaha. *gelak guling*


Dan malam tu jugak kami membawa diri ke kampung baru sebab nak cari nasi lemak yang katanye bagus sangat itu. Tetibe, teringat dengan Dr Nicole (bukan nama sebenar), sebab saya tau dia pun pencinta makanan macam saya. Tapi Dr Nicole cakap saya terlewat train, sebab dia dah pun dinner dengan suami tercinta. Takpe doc, next time saya janji akan heret jugak!! ha ha

Damn. sangat rasa bersalah makan banyak cengini di malam hari, kan. Peparu goreng lada, daging rendang pedas dan sambal tumis.

Nih hubby punye. Pencinta ayam. Harus lah berlaukkan ayam walau apa pun terjadi. Ha ha. Dan daging pun dia makan jugak. Haiyoooh.

Balik dari situ, sesi ter-minum teh tarik dan milo panas satuuuu! kat Bestari pulak dah, sambil mencari cari DVD yang baru kat situ. Another disaster. Tiap tiap minggu mesti nak pegi beli. Boring tul!

Kenyangnye perot saya sampai hari ni. Nak diet lah. Jom pegi exercise kat Mid Valley petang nih. nak nak?

Winks&smiles!

2 comments:

  1. Oooooo....so, this was the nasi lemak that we missed. Memang sedap pun, dulu selalu makan yg kat Ampang. Hubby memang suka nasi lemak sesangat.Bininya ni ok ok je.

    ReplyDelete
  2. Jenuh carik jugak malam tu, sampai sesat jalan. ha ha. I pun suka gitu gitu aje , sbb pedas sgt la sambal dia. Nanti perot marah ;) lolz

    ReplyDelete