Wednesday, December 1, 2010

Ketam Village

Saya adalah pecinta tegar steamboat. Eww..! Maka semalam dengan gigihnye kami memecut ke Ikano semata mata untuk memenuhi selera tekak wifey yang kadang kadang melampau tidak mengira masa itu.. Ha ha. Sabar aje lah wahai suami :)



First time kiter makan kat Ketam Village steamboat ni sebenarnye, (even tho dah beribu kali lalu di situ waktu nak menderma wang di ikea, eh??) katanye semua seafood kat sini adalah fresh dari Pulau Ketam yang jauh nun di Klang tau.. Selalunye kiter akan ke Silver Pot TTDI aje kalau dah mengidam bagai. Tapi kali ni saje saje nak tukar selera disamping menghiburkan jiwa dan raga di ikea dan the curve, padahal baru last weekend aku pegi sukat barang kat sana dah. Ha ha ha.


Ni adalah gambaran kampung nelayan pulau ketam yang tersidai dekat wall restoren ni..



Jadi semalam, kiter telah merelakan diri masing masing memilih steamboat set with sliced lamb. Kenape nak makan lamb jugak?? sebab hubby bukan la peminat tegar seafood macam saya. Tapi sedap la bila makan lamb yang dimasak dengan soup tomyam tu. gile punye lembut.



semuanya sangat fresh dari lautan biru..

lamb yang sangat fresh dari ladang. hahahaha.. sudah kau jangan nak menipu! ha ha ha

chicken and seafood roll! hubby suka yang ni :)

seafood tofu. oh so awesome!!

Tapi untuk menunggu ianya masak adalah saat yang sangat meruntun kalbu yang kelaparan. maka, sambil masak masak kita rasa soup dia dulu okeh.. mak aihh.. memang masam dan pedas! taste tekak saya tu!! tapi akibat terlebey mengidam nak makan pedas, saya tambah lagi si cili hijau dan cili merah itu dengan tamaknye..

Dan......
itulah senyuman palsu, yang bermakna kepedasan di tahap melampau dan tak dapat dimaafkan lagi! sampai bengang telinga dan kepala saya. ape la kau ni sash, kalau sakit pun bengang telinga, kalau pedas pun nak bengang bagai jugak? sangat loser la macam ni.. ha ha.

sumpah tak letak dah benda alah ni second round. sangat bercirikan merapi woh!


yang ni sedang sedang aje.. kira tekak saya tak heran sangat lah. kau berani?? cuba lah. Ha ha.



Hubby pun sama sama sabar menanti soup kitaorang didih. Dah ternyata penantian itu sangat berbaloi. 'Heyy, its much much better thn silver pot lah'. Thts my first comment, lepas rasa seafood mee yang dibuat sendiri di ketam village ni..

tu lah seafood -mee. i tengok muka dia macam laksa pun ada gak. dan ianya telah menjadi kegelian suami saya. sumpah dia tak lalu nak sentuh sikit pun. ha ha. poor baby :)


Thanks darling for a lovely dinner semalam! Today janji, will cook something special for you. special gegile punye :D


winks&smiles!

2 comments:

  1. Best sangat ke? I tak pernah singgah, tapi selalu tgk orang ramai kat sini.

    ReplyDelete
  2. best sbb dekat ngn ikea, ha ha.
    i rase sedap dr silver pot.. sebab semua bahan dia fresh. try la nanti.tp siap sedia la dgn tissue yg byk, sbb mmng gile pedass!! ;)

    ReplyDelete