Wednesday, December 8, 2010

Oh YES!

YES! di sana. YES! di sini. Di mana mana aje lah sekarang Year End Sale. Dapat beli sepasang kasut pun saya dah cukup bangga dengan diri sendiri sebab dapat menyahut seruan kerajaan. Ha ha. Macam mana la nak jadi contoh kat anak anak nanti in future? Mak aaihh..!

Jadi sambungan entry semalam, kiter telah merelakan diri masing masing pegi men-sukat 1Utama. Cantiknye deco yang diaorang buat sempena X'mas yang ala ala Venice itew.. Terus teringat kenangan masa kat Venice dulu..

Venice yang sangat sejuk gegile that time. Hanya kitaorang berdua je atas bot dok gedik posing kiri kanan masa winter. Takde sape pun sanggup kecuali kami. Ha ha. We stayed at Ca' Pozzo Inn..right in front of the jetty kat situ.Very the classic uols..Tapi hubby tak suka Venice :> Dia cakap boring. Dia tau apekan.. Cuba tanya saya. ha ha ha


Posing peminum tegar Twinings Earl Grey :)

Ini adalah Venice celupan. Tapi hubby suka yang ni. Sebab tak gile sejuk sampai kuku beku. Yang part dia tak suka adalah kena teman saya seumur hidup jalan jalan sampai lemau. Ha ha.

Aktiviti window shopping berjalan lancar dengan senyuman lebar semacam kat muka.. Maklum la dah lama tak datang sini. Walaupun dekat jugak dengan rumah, masalahnye bukan ape.. jenuh jugak nak mencari parking lot. Kena banyak sabar dan hormone kena balance betul betul kalau nak datang time weekend atau public holidays.

saya suka jack cheese dia..!
Nak makan pun kena beratur panjang. Semua tempat pun camtu jugak. Last last, pegi Chili's Grill and Bar, dan terpaksa la saya makan. Ehh, apesal kau cakap terpaksa? sapa yang paksa cik puan nih?? Bukan ker cik puan yang punye idea nak makan fajitas yang ada jack cheeeeese itu?? Danggg!!

Entry yang lepas punye la beriya bagai dah tak nak makan cheese, nak makan ringan ringan aje lepas sesi mac and cheese itu, hambek kau. Nafsu nafsu! Jangan cakap besar lepas ni. Tengok dan lihat aje..


Asalnye kat rumah dah janji janji tak nak beli apeape pon. Namun.. dot dot dot!

Kalau bahan berfaedah..sah sah hubby yang punya. Ha ha

Haaihh.. hati senang la katakan, gelak sampai telinga lah kelmarin. Memang patut. Sonoknye kalau tiap tiap hari cengini.. Hubby buat lawak yang separa lawak pun aku leh gelak guling! Ha ha ha. Tapi memang ada something yang dia cakap sampai saya ketawa macam nak pengsan. Riuh satu Chili's tu, buat macam rumah kau sendiri. Wifey sapekah itu??? Tak payah lah dibincangkan kat sini.

Lepas makan sambung jenjalan lagi. Sampai kaki pun akan mintak rehat kalau dia boley cakap. So saya pun tak nak la menjual ikan, ha ha ha.. maka kita singgah isi minyak eh,,, isi tekak dan perut lagi sekali.
sesi men-dessert at Delicious. saja je kan.. kat Chili's pun ada dessert tapi alasan nak jalan jauh lagi, sangat bijak! ;)

aksi superhero saya bersuka ria! ha ha

dah dapat forever 21 pun kau fening kepala lagi cik puan?? ;p

saya adalah hantu pudding. sape sape buat pudding lebey jemput la saya makan. sekian..

Bread butter pudding with vanilla sauce.. oh tasty!

Dah habis selesai segala gala, entah macam mana terlajak ke area Sunway Giza..kat sunway damansara. Dah semakin membesar la tempat ni uols. Sekali pandang dah macam Paris Van Java di Bandung. Terus teringat ke Bandung pulak dah. Sape nak sponsor saya pi sana lagi? Haha..Tetibe!

Mula mula tak nak singgah, tapi memandangkan traffic sangat teruk masa nak balik.. baik singgah dulu kan. Rehatkan minda kejap.

Oh Penang! ;)

Mana lagiiii.. dalam banyak banyak kedai makan, situ jugak yang menarik perhatian ku..Diet? Apekah diet????


Balik rumah, kaki tangan badan kepala semua sengal dan jam habis. Tapi tak berani bagitaw hubby, sebab weekend dah janji janji nak jejalan lagi cengini. ;)


Okay la tu kan..


winks&smiles $$$!

3 comments:

  1. Hai, I tgk pun pening, inikan pulak En Husband u, hahaha, nasib badan la kan dapat wife mcm kita2 ni. I tak pernah sampai Venice lagi, post la pics byk2, that one pic pun dah buat saya terus feeling, romantik......

    ReplyDelete
  2. alaa doc, u lagi best shopping oberseeee aje memanjang!! ha ha.
    Kiter singgah venice sbb masa tu asalnye pegi Milan. So dapat tau ada train pegi sana..terus la terr-singgah ;)lolz

    ReplyDelete
  3. Milan? That shopping heaven? Hmm....terliur lagi...pun kita tak pernah sampai tau

    ReplyDelete