Sunday, December 26, 2010

Drama minggu ini.

Ohai !

Ingat tak entry yang lepas tentang kegigihan blogger memujuk encik hubby ke ikea. Sekali pujuk tak jalan, tiga kali pujuk baru terjah terus kami ke sana malam tu jugak. Bangga okeh atas hasil kejayaan saya. Jom kongsi sama sama hasil pujukan purak purak pening kepala itu.. Selamat menghadap tipu helah ku. muahahaha.


Lantas, si wifey terus menjadi sihat walafiat bila sampai sana. Senyum sampai telinga kau. Tapi tetap tak puas hati sebab ada barang yang tak dapat dibeli..

finance minister saya yang paling dermawan di dunia. Hahahaha.

Hai darling kecintaan ku!


Kira puas hati sangat lah sebab dapat pegi, walaupun keletihan . Mind you, saya nih adalah berpenyakit degil degilan. Tantrum akan bersepah sepah kalau tak dapat hajat di hati nurani. Kat mana agaknye nak cari ubat penyakit ni yer? Eh, tak nak. tak nak. Saya suka akan begini. Jadi cintailah saya seadanya. Ha ha ha. -iklan-


Jalan sampai lemau. Yer lemau, bukan lemang. Kalau lemang saya suka cicah dengan rendang ayam. Kau suka tak? Lalu, terlajak perahu sudah.


Cerita tadi tak habis lagi. Memang giler ramai orang kat sana semalam. Hubby asyik dok ulang cakap rumah dah jadi macam showroom ikea. Barang dah banyak ber-cap ikea semata mata. Kalau lah diaorang ada jual ayam dan daging, nikmatnya hidup kan. Dulu masa kat the haque, pun sama jugak. Lagi lah dekat dengan apartment kami masa tu. Tiap tiap hari pegi breakfast pun mampu lagi, kira macam dari rumah kami sekarang nih nak ke solaris aje. Rugi tak amik gambar buat kenangan. Sekarang sapa nak caya kau penah pegi sukat barang kat sana kalau takde bukti bersurat cik puan ooi? Pasrah aje lah. Ha ha.

Tapi saya ada bukti nih. Ini adalah bukti kaki yang disakiti oleh gladiator saya lepas balik rumah tadi. Danggg!! Tak mengapa. Biar cantik asalkan sakit. Eh silap. Kau betulkan lah sendiri ayat tuh. Takde maknanye nak bersiaran ulangan.

Hari ni bangun pagi, rasa segar bugar macam bunga bungaan. (sambil tengok cermin dan pose ala diva malaya, kau ada? ) Aktiviti riadah awal pagi ini adalah, sediakan breakfast untuk suami, membasuh baju (walaupun mesin yang tolong basuh, tapi feeling macam menyental pakaian di tepi air terjun sambil menyanyi nyanyi kecil), mencuci sana sini dan membeli grocerieessssss....Kali ni buat pertama kalinya kiter membeli di Tesco. Selalunya di carefour ataupun cold storage aje, sebab dekat dengan rumah. Nak ke Tesco tu pun bukannya apa, sebab dekat dengan Ikano. Tak dapat masuk, lalu depan pun jadik. Banyak lah pulak unsur unsur ketaksuban yang diselitkan di dalam entry ini yer. Harap bersabar semua.

Nih adalah bekalan untuk lebih kurang seminggu. Tapi kadang kadang tak sampai seminggu pun dah tak cukup stok makanan kitaorang. Bukan apa, bila datang mood memasak dan makan macam monster, mana nak cukup kan. Kena lah pegi membeli macam mak mak orang lagi. Haiyooh.. paling tak suka okeh.

Tapi minggu ni rasa best lain macam, sebab parents jadi datang akhirnye. Selalu kalau ibubapa datang ke rumah, anak anak akan memasak dengan sangatlah rajin bukan? Tapi mak bapak saya nih lain lah pulak. Diaorang suka jejalan ngan makan kat luar bila datang sini.

Daddy saya tak confident sangat nak drive kat KL. Kereta kat sini suma terkejar kejar katanya. Yer lah orang penang kan cool aje. Jadi bila saya yang meng-offerkan diri untuk menjadi driver sambilan, rezeki bertambah tambah lah murah. Upah dan hadiah semuanye boleh dapat macam magic.! Kalau sebulan duduk sini pun takpe dad!! Berebut rebut dah pulak dengan hubby, giliran sape nak drive tiap tiap hari sebab diumpan upah macam magic.. Hahahaha. Anak menantu gedik. Sabar aje lah.

Balik Tesco, singgah makan di JomBali. Tekak saya kata lain kali boley datang lagi nokz. Not bad not bad. Hurmmm.



Silang beef koey teow. Signature dish katanye. Punya la besar besaran size dia. Mana la saya mampu nak makan sorang sorang kan. Sangat tak gorjes kalau makan banyak cengini di depan suami tau. Itu adalah sejenis tips songsang. sila bertenang semua.


Jadi, terpaksa lah hubby yang habiskan jugak setelah wifey kesayangan hampir membazirkan rezeki tersebut. Rasa bersalah tak cik puan? Ampunkan saya wahai suami.

Tapi yang nih saya mampu makan sorang sorang. Giler sedap. Walaupun asalnye hubby yang punye, tetapi telah berjaya dicuri oleh saya. Muahahaha.!!

Thank u kesayangan ku sebab sudi merelakan diri dibuli manja oleh wifey pada weekend yang lepas. Hey, i cakap buli buli manja okeh? Kau ni pun. Suka tau sangsi dengan wifey berhati mulia nih. :D :D



Winks&Smiles!

5 comments:

  1. eh yer ker.. dah takdirnye begitu. pasrah aje la. muahahaha!

    ReplyDelete
  2. hahaha, the last pic tu typical muka seorang isteri setelah dibelikan segala bagai :)

    ReplyDelete
  3. kan.. muka sengal! muahahaha. minggu ni tawaf ikea lg le nmpaknye, bawak ibubape berjalan pulak :D

    ReplyDelete