Friday, May 20, 2011

Coffee yay or nay?



I say YAY! Ha ha ha

Keadaan agak kurang ceria beberapa hari. Bila tilik punye tilik baru jumpe sebab dan penyebab akan ketidakceriaan itu. Macam lah ape sangat kan.

Rupanya dah seminggu saya tak dapat minum coffee. Ataupun coffee agak kurang bernasib baik kerana tidak diminum oleh saya. Yang menjadi pengganti baru adalah decaf-coffee, Mark&Spencer. Sangat menjadi masalah negara kepada hidup saya kalau tak dapat minum white coffee sehari. Umpama nur tanpa kasih adam. Hey ape barang kau nak bagi contoh nur kasih neh? Motif sangat.

Bangun pagi terpaksa moncong 5 inchi sebab tak dapat minum N** (malas nak sebut jenama, bukan aku dapat stok free pon promote kat sini kan). Mulai minggu lepas juga, adelah menjadi undang undang baru di rumah kami bahawasanye tiada lagi N** atau apa saja jenama coffee tegar, supplements dan vitamin yang bakal mengundang masalah peribadi dan emosi. Itu tak masuk lagi benda yang aku sorok sorok hambek dulu sebab nak cantek macam Posh Beckham kekdahnye. kah kah kah. Okeh itu dulu okeh, dulu. Jangan nak keji banyak banyak. Mentang mentang lah aku penah buat salah.

Ekceli decaf coffee yang dekat Mark&Spencer itu takde lah teruk sangat. Cuma saya yang bertindak sebagai peminum tegar coffee agak berasa jengkel bila pertama kali merasakan hakikat coffee yang kurang caffeine. Sangat mengundang kemurungan di hari pertama minggu lepas itu. Tapi sekarang dah boley tahan siket. Kalau tak boley pon, kena tahan jugak lah untuk kepentingan bersama. Ha ha ha.


Oh ya, ade sape sape penah bersantap di Resto Mimpi Muor? kat sana ade asam pedas dan mee bandung muor yang bestestest in town. Hoih mana boley tahan kalau dengar orang cakap aje kan? Harus kakak pegi jugak nokz. Maka sabtu lepas, pegi lah kami ke situ. Ader lebih kurang 5 periuk besar asam pedas kau. Macam macam jenis ikan, ulam ulam dan kebanyakkannye makanan muor lah. Hajat dihati nak jugak men-tangkap gambar dan tempekkan di sini, tapi akibat ramai sangat orang beratur, cik puan pon menjadi sangat malu malu. Tambah tambah yang beratur kat depan aku camera lagi besau. Kakak camera murah aje nokz. Ha ha ha. Sapa nak sponsor camera baru cepat angkat tangan? Eh tetiba kan.

Semalam pula kami telah pegi men-tonton Nur Kasih the movie. Baru masuk plot pertama, cik puan dah keluarkan tissue. Masuk pertengahan plot dah mula berjurai jurai. Kah kah kah. Sumpah emosi sangat kecoh kau. One of the best malay movie lah yang pernah saya tengok. Penggambaran banyak di Jordan. Cantik nye. Sapa nak sponsor saya pegi Jordan angkat tangan jugak? Eh tersasul lagi. Asyik tersasul aje sejak dua menjak nih. Apekah petanda? Heh heh. Lagi satu, saya suka sangat tudung yang Nur pakai sepanjang movie itu. Semuanye sangat taste wifey nokz.


Baiklah.Hujan makin lebat. Mari makan nasik cepat cepat. Okeh, jemput makan semua.

Lamb masak rempah. Atau saya panggil negro's lamb. Je jeng je jeng!


winks&smiles!

No comments:

Post a Comment