Sunday, May 15, 2011

Hubby turns 31! Oops.

Yay! Happy birthday suami. Untung suami dapat wifey muda remaja. Kahkahkah. Muda kah kakak??

Kejutan bukanlah kelihatan luar biasa sangat pon, dan dibuat sejam lebih awal. Bukan ape, kerunsingan saya agak terserlah bila dia asyik keluar masuk kitchen aje dengan tidak semena mena. Saya khuatir dia bakal ternampak akan carrot brownies cream cheese itu sebelum saya men-kejutkan dia. Adalah menjadi sia sia aku pegi Ikano dalam hujan lebat dan sepantas yang mungkin sebab takut dihubungi suami yang sedang berada di pejabat seandainya dia menghidu brownies yang wangi menawan itu. Kan?

Maka setelah berlatih dua tiga kali saya nekad melakukan ini. Saya menakut nakutkan dia dengan jeritan seperti...( hep!! tak nak keji diri sendiri) waktu berada di kitchen, kononnye telah ternampak sesuatu objek ganas, maka sepantas superman dia lompat menyelamatkan saya. Kah kah kah. Hebat tidak hebat tidak? And tadaaaaaaa.......lalu saya berdiri dengan muka secomel yang mungkin lepas penat melakonkan aksi jeritan terlampau di dapur dengan sebiji cake untuk suami tercinta.

Menggeletar tangan wifey sebab cuba selematkan candles yang hampir padam. Dah la kena kerja keras melakukan aksi jeritan tak hengat. Nasib baik tak kecoh security kat bawah condo aku.

Blow the candles!!!

Hubby tak nak beritahu 'birthday wishes' dia tahun nih. Okay fine fine. Jangan nak ber-wish yang bukan bukan yer! Yang nih pon hampir tidak terkawal. Ha ha ha

Memang dia tak sedar ape ape pon langsung, mungkin jugak sebab sehari dua sebelum itu emosi saya agak tunggang langgang menjadikan dia sedikit alpa dengan birthday sendiri. Kasihan :)

Hadiah yang disorok merata,sebab takut dia terjumpa awal. Walaupun tak sebesar mana, tapi ada sentimental value gitu. Tak payah lah bertanya apekah itu, sebab saya tak terfikir pon untuk mengeksploitasikan nye di sini atas sebab sebab privacy. Cheh. Ada rasa macam nak penampar tidak? Kah kah kah. Tidak. Tidak. Bukan sebab apa apa pon, tapi biarlah menjadi rahsia perkahwinan kami berdua. Lagi ayat tak boley blah sangat!

Pheww! Tarik nafas dan tiup rambut..

Lega dapat bernafas dengan tenang minggu nih. Alhamdulillah. Oh ya, saya telah dibawa untuk makan malam keesokan harinya di satu tempat yang belum pernah saya pergi lagi walaupun dah bertahun aku kat Kl nih.

Kat mana pulak? Nanti rajin saya buat entry baru sebab hari nih kelihatan agak sukar. Masa sangat berkejar kejaran dengan saya. Rumah dah lama tak dicuci, baju banyak tak berlipat, dan digantung, groceries pon tak beli lagi. Kejap lagi lunch spaghetti dan salad aje lah kau. Ringkas dan mudah. So boleh senang hati berpoya poya di luar bersama suami petang karang. Ape barang aku nak duduk lama lama di rumah? Eww mana mungkin. Hep Hep. Jangan celupar. Minggu lepas keluar bilik pon kau rasa tak mampu kan. Ya Allah, teruk nya rasa masa tu. Macan damn sangat.

Itu cerita lepas, tak payah lah dikenang. Life goes on kekdahnya. Mind you, myself kan Geminian. Jadi kadangkala emosi agak di luar batasan. Tapi tak lama, sebab character Gemini mudah berubah ubah mengikut peredaran bulan. Ha ha ha. Aku pon bukan lah percaya sangat akan benda alah nih, tapi bila fikir fikir ade logiknye jugak dengan kehidupan sendiri. Dalam sedih pilu itu jugak, sempat lagi aku pegi hadap sales dekat M&S KLCC. Dapat lah sehelai dua pengubat duka lara. Patut lah langsung rasa sihat dan hyper lain macam aje nokz.. Heh Heh


Baiklah. Baiklah. Saya perlu berangkat keluar sekarang. Tanggungjawab besar menanti. Bakul baju besar pun menanti dekat laundry room itu. Sudah, kau jangan nak gedik bagai kat sini.

Cheers semua!


Wifey yang polos signed-out!

2 comments:

  1. Happy birthday young man! U were still in diapers when I took Ujian Penilaian Drjh 5 dulu2 )

    ReplyDelete
  2. tak dapat bayangkan muka masing masing masa tuh. u mesti comel macam Iman, and hubby mesti bolat dan debab aje. Ha ha ha.

    ReplyDelete