Monday, May 16, 2011

Oh Wadi Hadramawt!


my new toy dan pengubat duka lara! sangat struggle memula nak habiskan satu entry. biar lambat, asal bergaya kekdahnye. sekarang dah berjaya dan bergaya tak hengat. Ha ha ha


Weekend lepas, we went for an authentic yemeni cuisines at Wadi Hadramawt Ampang. Jangan keliru dengan yang Raja Chulan punyer, walaupun nama hampir sama tapi rasa memang lain bebenor. Jadi kalau yang dah berkira kira nak makan angin ke Yemen, boley lah ambek berkat ke sini dulu. Tak jauh mana pun, dekat aje dengan Al Rawsha yang lama itu sebenarnye. Sebelah dengan Petronas jalan Ampang.


Barbican Malt adelah menjadi kewaijan saya sebelum hadap ape ape yang lain

cucumber and yogurt , macam selalu yang saya buat kat rumah. Cuma bezanye kat sini ditabur dengan segala bagai rempah atas dia. Wangi!

Lamb Haneeth. Kalau ke wadi hadramawt, jangan lupa menu wajib makan ini okeh. Tekstur lamb nye sangat lembut, halus, diperap dan dimasak dengan rempah ratus yang gile sedap. Very big portion of rice, sampai mengantuk saya nak habiskan nasi yang akhirnye tak habis jugak. Maka suami lah yang dipaksa menjadi penyelamat makanan saya seperti selalu. Tak baik buang rezeki kan.


Chicken Mandy Hadramawt. Tekak saya cakap lebih sedap dari Al Rawsha punye. Basmathi nye sangat panjang panjang, lembut dan wangi. Tapi saya lebih berselera ke arah ayam tersebut. Sangat sedap diratah dan dicicah dengan tomatoes salad berserta yogurt. Nasi memang tak mampu nak habiskan walaupun dah berkongsi kongsi dengan suami.

Hajat dihati nak cuba Shawarma jugak, tapi apa kan daya perot sudah menjadi mampat dan padat sebelum waktunye. Next time boleh cuba lagi. Ape lah sangat kan ke sini, memang dekat dengan rumah aje pon. Yang penting belakang KLCC aje nokz. Eh wifey sangat suka lokasi itu!

Maka, bila sudah selesai menghadap dinner sempena birthday suami di malam yang indah itu, amatlah mustahil kalau tidak bersiar siaran di rumah kedua saya itu pula kan. Sempat singgah kejap dan merasa dessert yang saya paling suka kalau ke klcc. Taddaaaaaaaa........


Alhamdulillah. Thank u Allah for all rezeki.


winks&smiles!

2 comments:

  1. Yes, we always tapau 1/2 dozen apple barbicans balik rumah (hubby n anak2 suuuuuka, I tak suka pun)

    ReplyDelete
  2. doc, hari tu i dah pegi jugak wet market ttdi, macam mak mak orang aje. Balik market sambung tido balik. Heh heh.

    ReplyDelete