Saturday, August 6, 2011

Iftar ke 5

Assalammualaikum

Halo !

Tenaga memasak sangat berkobar kobar uols. Terus masuk kitchen memasak bagai macam gile expert. Lepas habis masak, terbongkang atas sofa. Ha ha. Hoih kau jangan main main, bukan senang nak masak tiap tiap hari di bulan puasa. Senang lagi ratah ayam goreng kentucky. Lain lah kalau goreng telor dan rebus sayur aje. Aku pon buleh tiap tiap hari cengitu, tak bagi upah macam magic pon takpe.Setuju tidak? Saya kurang bernaseb baik sebab suami bukan pemakan sardin, telor goreng dan sayur rebus. Jadi baik tak payah bincang lanjut mengenai menu itu di sini. Ha ha ha.

Wah apekah?? Tidak semena mena saya telah men-baking bread butter pudding petang kelmarin. Sedapnye tak payah cakap lah. Itu first time buat. Kalau kedua ketiga dan bla bla bla, sure aku bukak bakery terus lepas nih. Kau ade? Ha ha ha.

Lepas tu saya menjadi rajin lagi. Buat air asam. Hubby panggil dia nih, salsa salad. Tak kisah lah nokz. Letak baby tomato, bawang besar, belacan sikit, cili padi.. naaah letak dalam fridge kasi sejuk sama dia. Guna ais asam segera Adabi. Takkan diva nak perah asam kot? Eh apa barang pulak kan. Takmo takmo.

Cmon cmon! jangan pandang rendah kalau nampak hitam sikit. Ha ha ha. Eggplant goreng cili dan belacan. Satu rumah aku berbau luar biasa semalam. Saya jarang jarang sangat guna belacan bile memasak akibat si suami kurang meminati bahan makanan itu. Tapi kalau dah siap masak tak bagitau, dia sapu jugak macam tak bersalah langsung. Ha ha. Aparar.

Chicken korma. Guna rempah import. Nomnomnom! Yang nih aku paling pandai masak. Sampai dad pon suka :)

Sempat singgah mid-v, tapau Takoyaki baby octopus. Ya rabbi sedap bukan main tak hengat. I sapu sampai licin satu kotak. Tak payah berebut langsung sebab dia memang tak makan species cengini. Lolz

Sebelum tido tu, ratah ratah lah dulu. Biar seimbang diet yang dihadap memula tadi kan. Ha ha

Hari ini cik puan besaq masak apakah? Dah nama pon cik puan besar, tak cun lah kalau disuruh memasak aje nokz. Jessica Alba pon tak masak tiap tiap hari okeh. Eh?

Suami mahu membawa saya dan perot saya men-makan di Rebung. Yabedabedooo. Ha ha ha. Buffet ramadan dia adelah sangat terbaik. Ini tahun kedua saya makan di sana. Sudah terbayang bayang masak lemak cili padi daging salai, nasi ulam, daging dendeng, siput sedut, ikan bakar, laksa penang, rojak campur, ABC, pengat durian, bla bla bla banyak lagi mak aaihh. Baik kau pegi tido sekarang Sash. Pegi.


Selamat berbuka semua!

2 comments:

  1. haha ni betol2 punnya seimbang ni...menu yg meriah sklai noookkss..paling best tgk ayaq asam tu,mabelesss jaaa

    ReplyDelete
  2. itu nama ayaq asam pemalas. main campak campak yg mane ade aje nokz. eh rasa siyes sedap gak. ha ha

    ReplyDelete