Friday, August 19, 2011

Raikan cinta

Aku ingin kau menjadi perlindungku selalu, tempatku mengadu dan berteduh dari fitnah dan kejahatan dunia ~ wifey


Wow.. ape neh? ape neh? tajuk entry tak buleh blah sangat. Sekali kuar intro terus mencengkam jiwa. Halaamaak wifey siapekah itu? Siap berbaju kuning bagai, mak aaih.

-iklan kejap-

Halo uolss! 19 hari sudah kiter berpuasa. Ker dah tinggal separuh jalan? Ha ha. Tak lama lagi nak raya dah kan. Kejap aje rasa dah nak habis Ramadan yang mulia. Dah siap sedia kah semua? Saya macam gitu gitu aje, maklum lah bulan neh sungguh men-sakitkan purse sendiri. Dalam sibuk sibuk nak beli baju raya, semalam sampai pulak catalog Ikea2012 nokz. Macam dah tak cukup tabung nak pecah aje rasa * lap peluh*

Naseb baik, persiapan kat rumah semua dah hampir beres. Kueh raya pon dah letak dalam bekas siap siap. Curtain pon dah gantung awal awal. Lagu raya pon dah berkumandang macam takde hala tuju. Kueh raya takde la banyak sangat buat. Cheh. Percayakah rupa gini nak membakar kueh? Aku tak penah lulus buat cookies raya dari azali lagi. Balik penang, tolong makan cookies yang mom buat ade lah.

Tapi ini tahun kiter mahu kasi jeng je jeng. Saya dah order cookies secara diam diam, nanti ibubapa datang melawat minggu depan mesti tak sangka rumah saya sudah ade kueh raya sendiri unlike tahun tahun lepas semua angkut balik dari kampung halaman. Ha ha. Alaaa, aku pon nak le jugak hias hias balang kueh raya macam rumah orang lain nokz. Tapi bezanye, aku yang hias aku jugak lah yang perabiskan nanti. Tak sampai seminggu dah susut nilai tak hengat.

Okay la okay lah itu cerita nak raya. Tajuk entry macam dah tersasar ke mana mana aje kan. Semalam, hubby bawak cik puan besar makan makan, jalan jalan dan menyambut hari kecintaan kami di Marriott. Dia tolong bawak aje, aku yang tukang pilih tempat. Ha ha ha

Buffet buka puasa di poolside. Banyak sampai tak terhabis nak makan. So kami makan ape yang patot aje. Menu menunye juga lebih baik dan sedap dari tahun lepas. Itu kira pendapat peribadi tekak aku lah.

Wajib setiap tahun! Mana lah reti nak buat sendiri si kambeng neh kan, sekali sekala teringin kena tunggu buffet bulan puase aje lah.

Sumpah sangat luarbiasa sedap! Cicah dengan mint sauce. Marbelesss okeh. Asyik ratah cengini sampai berkali kali. Balik rumah mulalah rasa mendidih didih lain macam. Sampai pukul 2 pagi aku dok terkebil kebil lagi tak buleh nak tido sebab hyper seakan luar biasa.

The bestest bread butter pudding on earth! Sedap sikit aje dari yang haku buat hari tu. Hahahaha. Takde takde, serious sangat sedap. Kegebuan sangat melampau. Siram pulak dengan cream dan vanilla yang mencurah curah itu.. Awww..

Menu manja manja cik puan ^___^

Maigod. Diva sesat manekah itu?? Adekah jelmaan Taylor Swift? Hahahahahaha. Cepat larik hambek guitar.

Ekceli macam macam yang disumbat dalam perot kecil ku itu semalam. Sebelum pegi turun 2kg, balik makan naik balik 1kg. Sentap semalaman.

Hari ini saya didera untuk memasak di rumah pulak. Cheh. Baru masak setelah sekian lama berani isytiharkan diri didera nokz. Heh heh.

Sebenarnye, hari ini saje saje menjemput rakan rakan seperjuangan suamiku berbuka di rumah. Bertungkus lumus lah cik puan besaq bersilat di dapur tadi. Kalau ade maid kan senang? Wah, berangan kejap* Dah siap sedia semuanya untuk lima orang makan. Menu ape ek? Okeh, hari nih saya masak, Chicken biryani sesuci lebaran, lamb masak rempah dari jauh ku pohon maaf, achari chicken dendang perantau, salad aidilfitri, fried lemonade prawn indahnya beraya di desa. Haruslah mood raya uolss...

Tak sabar menunggu kedatangan ayahanda dan bonda ke sini minggu depan. Buleh bawak diaorang shopping shopping, kot kot lah mendapat habuan seperti magic lagi? Ha ha ha


winks&smiles!

2 comments:

  1. waooowww aneka mcm mkanan,tp untung la sash makan byk cemana pun badan tk naik ,mantain jeeee .untung...untungg....

    ReplyDelete
  2. naik jugak kenkadang. tapi cepat2 diet balik lepas tuh. heh heh. saya memang suka makan macam2, tapi dalam kuantiti yang sikit aje. bukannye tibai sampai licin suma. klu cengitu sure tak lepas pintu rumah derrrrrr ;P

    ReplyDelete