Wednesday, June 6, 2012

Jet lag is evil

Saya adelah sedang mengalami jet lag yang sangat horrible. Menjadi kupu kupu malam aka burung hantu yang comel ( nak comel aje memanjang ) adelah bukan keinginan zahir ku sebenarnye. Ini macam redha dalam paksa jek lah. Breakfast pada pukul 2 petang merupakan sesuatu yang sangat gila. Hahahahah.

Maakk aihhh. Macam mana nak buat nih? Penyakit jet lag nih memang telah dari dulu sering dihidapi oleh aku. Jangan cakap London, pegi Indon pon aku jadi serabut bagai. Tapi tentulah tak seteruk yang ini. Tapi yang pelik bila sampai sana senang pulak aku adjust, sehari dua aje kot fening fening gitew. Ke memang nak kena pegi sana lagi? Hahahahaha eh eh, dah tak mengantuk pulak rasanye nokz :))


Vege pizza Lensbury, olive dia besaq besaq dan banyak tak kedekut macam sini. Pizza pon sangat lembut dan cheesy.

Harap harap buleh kembali seperti bentuk asal kejadian dalam sehari dua ini. Esok ade appointment dengan encik Ortho nak fix braces lagi, pagi pagi buta pulak tuh, ntah buleh bangun ke tidak drive ke Bangsar. Sang suami perlu ke site di Cbj, tak sempat lah nak meneman.

Banyak benda naka kena settlekan sebelum next week nih. Macam terkejar kejar pulak rasanya, cepat sangat masa berlalu. Nak nak macam sekarang nih, pagi aku bermula pukul 2 petang, lagi lah tak menjadi satu keje pon.

Jadi ini adelah bukan minggu yang produktif. Yang aku rajin adelah melipat baju yang tidak berkesudahan aje. Maklumlah kami takde maid, so nak tak nak aku lah yang kena jadik bibik kat rumah khennn :) Takpe i pasrah you.


Pmsing aje mesti nak makan sambal belacan banyak banyak. Ape punye hormone pon tatau. Ini adelah merangkap makanan tengahari dan dinner kami sebab masak lunch menghampiri pukul empat petang pada awal minggu hari tuh. Masak dalam keterpaksaan namanye. Kalau tak masak teringin pulak. Sekali aku masak buleh simpan dalam magic fridge untuk bekalan sehari dua. Jadi dalam tempoh itu, buleh lah aku tido lama lama sikit. Hahahahaa.


Bukan kat KL aje ade magic fridge, kat mana mana pon sama. Kat situ lah tersimpannye makanan makanan macam magic untuk dihadap sewaktu kebulur tak kira masa kelak. Contohnye di sini yang kelihatan adelah dari kanan, yogurt, kat belakang dia ada sour sream, tingkat bawah biryani, curry, pasta, melons, kebab, fruits juice dan kat belakang dah tak ingat apa yang i sumbat. Hahahahahaa.. Sebelah kiri tu suma minuman yang kena bayar mahal nak mampuih, so kami tak hadap langsung la.


Sape dah siap tempah baju raya? Yeah baju di pagi hari raya gitew? Ha ha ha I belum :'(


Eh pengakhiran yang tak semema mena pulaks.

No comments:

Post a Comment