Tuesday, June 5, 2012

Till we meet again Mr L!


Sampai Heathrow benda pertama yang paling wajib buat (selain hantar luggage yang besaq gabak tuh ) adelah VAT Refund. Kiranye macam siap shopping bagai suma pastuh buleh dapat refund balik, nak tak nak tak? Ha ha ha. Ekceli, VAT adelah tax yang EU citizens kena bayar, tapi sebagai pelancong yang tinggal tidak lebih dari 3 bulan, kita buleh dapat refund untuk sebarang pembelian yang dibuat. Ini depends on the stores itself la, tak ada fix amount. Kalau Harrods, sikit aje tapi Primark memang untung banyak lah engkau. Caranya mudah, tunjuk receipt, bawak VAT form yang buleh diambik dari mana mana stores yang kita pegi and tadaaa dapat cash lagi balik. Sanggup aku mai epot awai nokz. Pastuh cash yang dapat tuh buleh lah digunakan untuk shopping dalam Heathrow pulak. Hahahahaa..Nampak tidak, ini adelah contoh pelaburan yang berbaloi kalau dapat wifey berilmiah macam gini :))


Penerbangan balik dari London adelah pukul 10 malam. Badan memang dah letih dan lembik, sebab seharian tak tido langsung, lepak dalam bilik aje sambil simpan barang. Kepala pon dah rasa macam fening fening, tak sedap badan. Telan dua bijik paracetamol, rasa lega sikit. Atas flight makan acah acah aje, sebab dah terlampau mengantuk. Sedap sedap aku tido, kurang lebih 3-4 jam macam tu tiba tiba turbulence sangat kuat masa flight melintasi caspian sea kalau tak silap. Dari mengantuk, terus terbukak luas mata aku, terkumat kamit baca doa sampai tunggang terbalik. Hahahahaha. Betul, tak tipu. Kalau sikit sikit aku takde lah kisah sangat, ini betul betul punye bapak turbulence nih. Sampai jatuh terbalik aku punye water bottle sekali dia bergegar. Walaupon tak lama, tapi cukup buat aku tak senang duduk.. kot kot lah kan. Ha ha ha. Aku ni kan Gemini, kadangkala daya pemikiran aku nih buleh melangkau ke satu tahap yang orang lain tak sempat nak fikir pon :)



Lepas dapat refund, hantar luggage semua, masuk mas golden lounge dari luar dah bau gulai ayam dengan nasik minyak. Yum yum yum. Macam setaun aku tak jumpe nasik minyak rasanye. The other half macam biasa lah, dalam banyak banyak makanan, dia pegi carik teh tarik dulu. Kat sini buleh rehat solat dan isi  perot apa yang patut sebelum balik, bukan mudah nak mai pulak, mau penuh duit tabung dulu kot. Ha ha ha. *Okay sekarang buleh mula drama kesedihan tinggalkan  encik London*


Selain dari kain baju aku, bag dua tiga bijik (kah?), barang sang suami, pesanan dari ibubapa, ipar mertua bagai, aku jugak suka sangat terbeli (di dalam sedar) benda merapu meraban asalkan dia nampak cute mesti sambar. Bila balik rumah, aku sendirik tak sangka buleh beli dan sedikit menyesal pon ader lah jugak. The other half pulak keje angkut chocolate, tahun lepas punye pon dah sejuk beku dalam magic fridge aku tak habis makan. Kira aku punye barang tak lah rugi sangat kalau beli pon, sebab mana ade tarikh luput, paling kurang pon sumbat dalam closet la, dia bukan tau. Ha ha ha


Ini dia terimalah beberapa keping gambar pengubat rindu sepanjang i di perantauan giteww. Kalau nak add i kat instagram pun buleh, chewah.. ade ke yang nak add nokz? Siapekah engkau? Ramlah Ram pon tak penah promote intagram dia kat belog hokek. Hahahahaha

Sampai aje rumah, terus rasa nak basuh baju sesangat. Aku memang pantang macam mak nenek kalau tengok baju bertimbun timbun dalam laundry room. Tapi dengan waktu tido pon dah jadi tak tentu hala, okay salahkan jet lag di sini, bangun pagi pon kena letak alarm, kalau tidak buleh tido sampai ke Asar.  Betul. Penah jadik. Badan dan minda aku nih memang sangat horrible bila balik dari bejalan. Yang mereka tahu nak bejaaaaalann aje manjang. Hahahahaha

Jadi minggu ini adelah perbuatan mencuci dan melipat kain baju aje lah nampak gayanye. Tapi minggu nih aje kot, sebab minggu depan..


AM READY TO FLY AGAIN


waahhhh gittewww..


Love, Sash!

5 comments:

  1. Welcome home dear! And slamat mencuci baju... heheheh....Eh...nak fly balik??? pi mana plak ni Sash?

    ReplyDelete
  2. Wah! Meriah sungguh blog u ni. I dah lama tertinggal keretapi, seronok baca :)

    ReplyDelete
  3. Sweet tooth : Balik penang la mana lagi. Wajib tu. Ha ha ha

    Doc cantik : Lagi byk bejalan, lagi byk i merapu kot. Hormone tu hormone ;)

    ReplyDelete
  4. Keep on blogging tau, seronok baca. I dah lama betul tak singgah blog site sendiri, apa lagi org lain pya.
    Bestnya naik business class, ala2 VIP gitu kan:)
    The hotel is also very nice, punyalah besar sampai x caya itu di London, tapi bila google rate dia, hmm.....patut pun. Bertuah badan......

    ReplyDelete
  5. Doc dear, ini belog carik makan. Tak banyak, sikit pon mesti kena ade entry. Hahahahaa. Gurau*

    Kat lensbury memang besar, Syok la jugak dah orang nak bawak, i pasrah aje tumpang dua dua kaki la :))

    ReplyDelete