Saturday, June 2, 2012

Rumah baru di Lensbury

Pertama kali menjejakkan kaki di sini. The Lensbury adelah sebuat resort dimiliki sepenuhnya oleh Royal Dutch Shell. Dia ini terletak di Teddington, lebih kurang 45 minit dari central London. Kiranye macam dari Cyberjaya nak ke KL aje lah jauhnye.

Resort nih sangat luas, bertentangan dengan River Thames jugak. Kalau nak naik cruise pusing pusing Thames pun buleh dari sini, macam takde hal lah. Tapi kitaorang tak naik pon sebab dolu dolu dah merasa naik dan hazab yang sejok macam nak lompat keluar aje aku rasa masa tu. Cruise konon..hambek kau. Nak ambik gambaq pon aku rasa dah rasa nak muntah hijau.

Walaupon dimiliki Shell tak bermakna aku buleh datang tiap tiap tahun duduk sini goyang kaki jugk macam bapak aku punya. Sedangkan the other half yang dah bertahun tahun membanting tulang dengan diaorang pon baru pertama kali jugak sampai sini. So dia pon ala ala jakun sket nokz, takde bezanye lah dengan aku. Hahahahaha


Depan resort, dari jauh bangunan nih aku rasa macam dalam cerita hindi Mohabbatein, kan kan?Suite kitaorang kat sebelah kiri tu.


Union Jack merata rata maklum lah minggu depan nak sambut Diamond Jubilee. Memang tepat sangat masa aku datang sini, punya lah sales di sana sini macam nak rabak. Dalam bilik sambil tengok tv pon buleh shopping online jugak, free delivery lagi. 


Ini kat belah belakang resort yang sangat luas itu. Hujung sekali adelah River Thames. Padang golf, cricket, dan pool yang besaq gabak pon ada. Eh takde masa lah aku nak beriadah sejuk sejuk nih. Cuaca kat sini adalah jauh lebih sejuk dari London. Lebih kurang 15 degrees aje, malam pon cepat gelap dan shopping malls pon tak banyak melainkan kat Kingston dan Richmond.

Ini suite kami sepanjang kat Lensbury ini..



Sangat cantik..kira taste cik puan besaq habis lah. 

Paling tak tahan buleh dengar lagu sambil menjalankan transaksi pulak tuh, floor dia pun buleh main adjust temperature... Rumah aku sumpah takdak macam nih nokz. Hahahahahaha.. Okay menjengkelkan sudah.


Tapi dalam banyak banyak paling best di sini adelah buleh makan menu daging ayam sebab semuanya halal.  First menu aku makan hari tuh adelah nasi putih dengan thai green curry chicken. So so aje lah, tak sehebat aku masak curry pon. Tapi kalau dah lapar, macam singa lah jugak aku telan dah tak banyak bunyik..


Grilled burger nih terlalu menepati citarasa :)


Dan yang paling buat aku tak tahan jiwa raga adelah ayam goreng ini. Cottage fried chicken, yang banyak dekat central London dan jugak kalau kat sini adelah Dallas Chicken and Ribs. Kedua duanya halal, kira ini aje lah yang buleh dimakan kalau dah kecur air liur bila lalu tengok Mcd yang berlonggok. Ayam goreng nih lagi sedap dari ayam goreng yang kita selalu makan kat Keyyel tuh :)) Kalau keluar mesti tapau bawak balik bilik, pastuh satu bilik kami akan berbau ayam goreng macam tak buleh belah sangat.

Kalau ade Primark di ladang
Buleh kita bershopping lagi
Kalau ade orang nak bawak, di masa akan datang
Menggedik lah aku jawabnye, nak mai lagi

Buleh tak pantun lagu tu?


Yang tengah tengah dalam pack tu jangan ditanya apekah. Sangat tak sesuai to those yang ttc. Harap maklum nokz.


Sekian.

No comments:

Post a Comment