Friday, January 14, 2011

Masak gitu-gitu


Masak acah tak acah aje sebab badan tak berapa nak best. Eh boley gitu kau?? Ha ha. Next week berkobar kobar lah kembali semangat kan. La la la la -drama-


Bombay chicken Biryani. Pedas sket rempah dia kalau nak bandingkan dengan biryani yang selalu saya masak tu. Tapi hubby sangat suka yang cengini. Ayam tu goreng dengan rempah terlebih dulu lepas tu masakkan sekali dengan nasi. Harus lah sedap :)


Ayam masak merah Prego. Saya suka cicah yang ini dengan roti, sebab tu buat kuah dia lebih lebih sikit. Boley dimakan sampai pagi esoknye. Ha ha. Ubi pun saya masukkan sekali dalam tuh, mom cakap saya dah men-sesatkan recipe masakan dia gara gara ubi itu :) Nak masak pon ikut kepala sendiri. Susah.



Bezanya, semua masakan saya kali nih tak gunakan ghee langsung. Saya cuma masak dengan Bertolli ni semata mata. Sedap dan tak berminyak pon. Tak lah pening kepala bau ghee yang menusuk kalbu itu. Selalunye saya gunakan untuk salad aje. Jadi, saya pun dah nekad, nak menggunakan olive oil dalam semua masakan lain kali. Mahal skit takpe, janji semua orang dapat makan dengan sihat walafiat. Tak gitu?


Yang ini pula..? Ha ha ha :)


winks&smiles!

2 comments:

  1. Hahaha. I baru nak usik U pasal kedai jauhari kat KLCC tu. Meh bagi resipi ayam Prego.

    ReplyDelete
  2. Heee, my dad nih mmng suka buat kelakar yang melampau, tak mcm anak dia yg sedikit emo ;)

    Doc, nnt i buat entry pasal ayam prego itu.

    ReplyDelete