Tuesday, January 11, 2011

Next week yay!

Yang bakal dimakan oleh wifey pada satu hari yang mulia kelak..

1. Lampui
2. Char koey teow
3.Rojak pantai
4.Kuih cakui
5.Mee bandung udang!!
6.Nasi kandar beratur
7. Karipap kambing biri biri. Apsal kau ketawa? Betul!! Pelik tapi sedap.
8. Nasi lemak kukus sambal ayam mom saya :)
9. Laksa
10. Mee sotong dekat pdg kota.

Lega bila dapat huraikan ( sambil telan air liur ) apa yang terbuku di hati sekian lama. Ececeh. Korang rasa macam tu tak bila tiba tiba gile teringin nak makan apa apa aje lah, tapi tak berkemampuan berbuat demikian disebabkan pelbagai faktor yang sangat sengal? Terus rasa mcam damn sangat sebab tak dapat apa yang dihajati kan.

Minggu hadapan saya tak akan lagi berada di sini. Eh, mana lagi kau nak pegi tinggal melainkan Kl aje la sampai bebila pon? Ha ha. Saya akan pulang beraya ke kampung halaman dan berjumpa sanak sedara. Orang lain yang nak beraya, aku pulak yang sibuk tumpang sekaki bersesak sesak sama apasal? Eh tak paham.

Maka next week jugak dapatlah saya melunaskan hasrat untuk me-makan di bee chew dan bee chew dan bee chew aje memanjang sampai semua orang akan menjadi boring melainkan aku sorang aje yang sanggup. Oh sungguh tak sabar membuatkan semua orang sakit hati dan makan hati! Muahahahaha. Tapi buat sementara waktu terpaksa lah hadapkan tekak diva ni di Homst dulu. Sini aje yang dekat dengan rumah dan boley tahan sedapnye kalau nak dibandingkan dengan Muhibbah.

Menu wajib saya. Wet butter chicken. Kalau boley nak makan sensorang aje tanpa diganggu gugat oleh makhluk lain. Hahahaha.


Kung pao beef yang pedas haruslah menjadi pujaan hubby aje. Dia pon kalau makan yang ini seakan akan tak mau langsung dicuri oleh saya. Kejam kan?

sayur campur yang agak so-so


Dan ini pula adalah menu yang dimasak dengan kudrat diri sendiri untuk suami tersayang yang bakal pulang dari berjuang di tempat kerja tanpa menggunakan jet pejuang. Eh??


hubby suka ratah fish tofu gitu aje..


Kalau nak sedapkan lagi chicken korma nih rupanye kena tambah walnut, dan tumis kan dengan serai, daun pudina dan cili hijau jugak yer puan puan. Chef Wan yang bagitau dalam AFC hari tu. Ternyata berkesan! Lemak, pedas, wangi semua cukup sempurna di mataku :)

Baiklah itu aje laporan hari ni. Nak bersiap siap pegi exercise. Kat mana?? Di rumah aje, sebab hubby dah belikan saya benda alah nih kat fitness concept hari tu, so tak payah lah nak bersusah susah ke gym lagi...........Yaaaaaaay!!

Inilah satu satunye harapan untuk aku menjadi seperti posh beckham semula..!!! hahahaha

winks&smiles!

2 comments:

  1. Di sini pun terliur jugak. I have to admit Penang food memang sedap, tapi mahal sangatlah. Rasa macam kena pow je bila makan kat negeri Pulau itu

    ReplyDelete
  2. mahal eh? masing masing nak cari makan. u kena cakap macam org penang, so they dunno u org luar. ha ha ha.

    ReplyDelete