Friday, January 7, 2011

Suka suka

Saya suka makan yang itu. Malas nak sebut nama sebab rasanye semua orang dah boley mengenal objek dan mengeja kan. Kalau tak kenal pegi bukak kamus alam dan masyarakat cepat. Dah, jangan buang masa.

Saya suka padanye bukan sebab abang Gerard Butler dari Ireland. Ha ha ha. Apa kena mengena kesukaan ku dengan dia pulak? Kau ni pun. Saya adalah penggemar segala makanan yang bercirikan potato.Tambah pulak dicicah dengan mayo dan pickles. Siap suruh diaorang tambah pickle lebey lebey dengan tak malunya. Nampak tak unsur unsur paksaan tak mengira tempat?

Kalau tiap tiap hari aku makan cengini pun belum tentu ada penyesalan di hati. Tapi kalau disuruh makan nasi tiap tiap hari rasa guilty pulak? Hubby marah kalau saya cakap, "oh my, i eat a lot!! i eat a lot!!" Dia suruh cepat cepat cakap Alhamdulillah. Sebelum Allah tarik balik rezeki yang ada :) Tapi memang betul pun, tempat lain belum tentu dapat rasa nasi tiap tiap hari kan.
Bukan tak bersyukur, tentu lah bersyukur sangat sangat. Cuma kalau makan dengan banyak pun tak menjana kesihatan yang baik bukan? Itu lah yang saya maksudkan di awal tadi. Bukan ape, saya nih kalau dah dapat makanan kesesuaian tekak, kadang kadang akan menjadi lupa diri seharian. Risau nih. Risau tau tak.



Selain dari tu, kentang yang dikunyah dengan meatballs pun saya sukaaaaa. Sangat menjana tumbesaran sebenarnya. Pun saya makan tanpa rasa bersalah. Kalau setakat size M tu haruslah tak cukup untuk saya, mesti nak order yang pinggan paling besar besaran aje. LMAO!! Lepas makan baru terkulat kulat nak pegi timbang diri sendiri. Kan dah membuang masa korang baca entry yang baik tak payah baca pun takpe. Haaih.

Jadi moral of the strory hari ni..

Marilah kita berlari lari manja petang karang untuk membuang segala lemak lemak yang dah lunyai di badan itu. Ishh gile lama tak exercise kau. Patut lah...................! eh malas nak tulis ayat mengeji diri sendiri. Hahhaahahaha. *tekop mulut*

Sudah jangan nak hadap lama lama. Memang takkan aku tulis pun.

Winks&smiles!

3 comments:

  1. I tak sempat merasa the famous Belgian fries ari tu. Org cakap sedap, ye ke?

    ReplyDelete
  2. ekceli, takde lah paling sedap di dunia pon. kira u takkan sampai menanggung kerugian yang besar akibat tak mencuba fries tu melainkan ada excuse nak pegi belgium sekali lagi sbb terlupa merasa tempoh hari. hahahaha.

    ubi dia sgt gebus dan besar besaran dari kat sini.

    ReplyDelete
  3. Hmm...satu alasan yg amat kuat ni :) I hope he'll buy it. Semalam baru 1st time makan Godiva. But masa kat sana, the tutors kata Leonidas lagi sedap n cheaper. Another good reason sbb kedai Leonidas ta de kat sini kan kan kan?

    ReplyDelete