Wednesday, January 19, 2011

Muram dan seram

Semalam adalah hari yang muram. Betul. Tak drama kali ni. Ha ha. Saya memasak dalam kesakitan dan ketakutan. Eh apsal kau?

Begini kisahnye. Saya amatlah teringin ( tak abis abis dia nih dengan teringin ingin ) nak memakan nasi dengan sambal sotong yang macam mom selalu buat. Punye lah teruja wifey ini nak memasak sampaikan sebelum tido pon dah terbayang bayang nasi yang separuh berasap dimakan dengan sambal sotong itu. Weh, sedap la! Sampai cengitu sekali kalau aku teringin nak makan sesuatu benda. Kecoh betol. Wifey siapekah itu? Nanti kita bincang sebab tak berkepentingan langsung.

Entah macam mana hari tak selalunye cerah. Masa tengah memasak, datang si awan berarak dengan mendung kelabu. Bukan. Bukan sebab hujan lebat kat luar rumah tu. Sedang saya nak menumis cili ke dalam bawang dan rencah lain yang tengah menggelegak dengan hebatnye di dalam periuk Vision itu ( tetap nak promote periuk cap Vision kan kau, ) dengan tiba tiba sambal dan minyak yang tengah gile panas tadi terpercik dengan banyak juga ke atas jari jemari manis ku . Tolong mom!!!!.. sakitnye Ya Rabbi! Bukan tak pernah terpercik minyak sebelum ni, kalau setakat percik percik manja , aku pon tak heran. Dah macam alah bisa tegal biasa dah gitu. Tapi yang ini lain macam punya sakit pedih semua sekali muncul. Perit sampai ke tulang hitam putih kelabu semua warna pon dah keluar. Ha ha ha ha. Kau gelak??



nasib baik sedap sambal sotong saya nih. walauponnnn...


sup sayur fucuk dan kulat ape ntah.. saya campurkan chicken stok sikit. Eh sedap kau!


Dalam kesakitan itu jugak, terpaksa lah saya abiskan menumis sambal dan sup yang dimasak untuk hubby dengan terketar ketar. Sebab saya ni kalau memasak tak suka buat satu satu, lambat lah dan terasa diri umpama kura kura di dapur. Nak cepat cepat aje semuanye. Kalau memasak dua menu, dua dua harus sekali jalan. So tak payah lah aku hadap lama lama sangat kat kitchen tu. Jadi, kelmarin padan muka diri sendiri. Dengan sup yang tengah didih, sambal yang separuh didih.. masing masing mintak dimasak dengan cepat cepat juga. Baru terkulat kulat aku sensorang nak meraung dalam dapur.

Lepas selesai semuanye, saya tengok jari dah tak cukup cun. Kembang dan bengkak semacam dan saya dah mula risau. Iyer, teramatlah risau dan takut. Bukan sebab sakit yang tadi tu, takut dan risau kalau kalau jari aku dah tak cantik dan menjadi herot. Hahahaha. Buley gitu??

Tapi malam nih dah okay sikit. Cuma rasa pedih pedih manja dan mintak dimanja aje. Yang tu lah sebetulnye. Bila lagi nak makan bersuap dengan sepenuh kasih sayang suami kan? Masa bercinta pon dia tak pernah suap aku. Hahahaha.

Lagi berape hari dah nak balik penang lah, nak mengemas baju dan kemas rumah sikit ape yang patut kejap lagi.

Eh tak sabar naaaaa !!

No comments:

Post a Comment