Wednesday, January 5, 2011

Rindu


bawa ibubapa ke ikea sambil posing gedik dengan muka bangga. Dad cakap saya pandai drive kat kl dari dia :)


Ibubapa dah balik penang hari ni. Hati kembali sedih. Terus rasa empty. Tengok bilik diaorang dah kosong. Tengok family hall pun rasa kosong. Mom suka 'lepak' kat situ sebab cozy katanye. Hari ni dah tak boley berebut rebut newspaper dengan dad sambil curi white coffee dia. Bila dia kat sini atau saya balik ke penang, dad yang akan buatkan coffee untuk saya masa breakfast. Saya rasa coffee dia lah yang paling sedap di dunia. Betul.


-Kejap. Tak mampu nak sambung. Hati jadi sebak tiba tiba-



mom at Peranakan Palace, 1 utama. Bawa ibubapa makan kat sana last weekend. Semua orang suka makan kat situ kecuali saya. Kau ni kan, suka tau jadi lain dari yang lain. Ha ha. Bukan ape, sebabnye saya order nasi apa ntah, kononnye tak nak sama dengan semua orang. Hambek kau, tekak giler protes sampai sakit. Pedas terlampau gamaknye.. Mom cakap saya tak tahan pedas dari kecik kecik lagi :)


masa jalan jalan kat mid valley sebelum singgah Delicious dan paksa ibubapa makan pavlova and bread pudding :)

shopping kat klcc. dad belanja saya lipstick & powder blush MAC, mom belikan saya shirt MNG !! Best naaaaa. Mom suka Isetan sebab blouse cantik cantik dan senang cari size katanya..



Dad dengan aksi meow meow sebab nak pujuk anakanda yang kuat memprotes. ha ha ha. Dad tak suka makan meatballs kat ikea tuh, tapi dia suka makan yang ini..

fried chicken biryani at Insaf. Kalau diaorang datang kl, wajiblah saya bawa mereka ke Insaf. biryani dia sedap sangat, dan saya suka ratah fried chicken dia gitu aje..

capati, somewhere dekat masjid india jugak. Hubby kurang suka makan capati tapi dad giler suka pulak dah. Dad saya adalah pemakan species roti yang tegar, bukan macam anak dia yang sorang tuh. Sehari tak makan nasi pun dah kecoh sangat. Ha ha. So kelmarin saya pun bawa lah diaorang tawaf kat masjid india.

Jalan jalan bawa mom cari scarf kat situ sampai lemau. Tapi best sebab mom belanja saya banyak scarf baru. Yaaay. Thank u mom :)


Dad yang tak tahan panas dan bersesak sesak kat masjid india sebab kitaorang singgah sana sini nak mencari tudung. Sebab tuh saya bribe -kan dia dengan biryani dan capati awal awal lagi. Ha ha ha!! Lebih kurang tiga jam jugak kat situ kelmarin sebelum balik dan siggah sogo kejap. Sogo macam biasa, amat memboringkan untuk jiwa muda saya. Mom suka sangat lah :)

Hari ni rasa kosong kembali. Ibubapa baru balik pagi tadi. Dad kena balik awal sebab banyak kerja dan dah lama tinggalkan office katanya. Kalau turut kan hati, nak sangat saya ikut balik penang dengan diaorang. Tapi tak boley. Tak, bukan tak boley. Tak mampu nak tinggalkan hubby kesayangan sebenarnya. Mula lah nanti rasa serba salah, sedih pilu, rindu dendam segala gala macam orang mabuk bercinta. Baik tak payah. Nanti semua orang akan susah hati sebab saya. Biar lah saya tanggung kesusahan itu sensorang aje. Ececeh! (sambil sapu air mata macam cerekarama minggu ini )


Haaaih. Itu lah saya. Sangat cepat beremosi dan sensitive dengan keadaan sekeliling . Susahnye kan. Insyaallah, dua tiga hari lagi okay lah hendaknya :)

Ya Allah selamatkan lah perjalanan kedua ibubapaku. Amen.

4 comments:

  1. alaaaa u ni...apa de hal...u terbang jer ke penang pagi pastu mlm blk la kl blk. cam jauh benor...hihihi

    ReplyDelete
  2. kiter dah beli tix hjg bulan nih. yabedabedoo! bila nak fly kch? krm kek lapis weh.

    ReplyDelete
  3. Habis SEMUA big shopg ctr u sefamily merayau. I tgh cuba pikir mana lagi shopg yg u tak pegi bersama2 parents ari tu ni.

    But u know what, after so long, sampai post yg ni baru I terpikir (of course dalam hati n not out loud sampai Iman dengar:) ; OMG, am I going to be like her parents? Dah kahwin pun masih seronok (walaupun mulut komplen) membelikan segala & mahal2 utk Iman? Haruskah nanti???? Come to think of it again, I wouldn't mind, actually, lagi seronok sebab itulah satu2nya anakku.

    pasal Sogo, I memang dah termasuk kategori Mokcik2 sebab sangat suka gi sana walaupun window shopping je, hahaha. Kira hubby I berjiwa muda macam U la ya, sbb dia sangat tak suka gi Sogo.

    ReplyDelete
  4. ha ha, banyak lg tak pegi. tapi my dad dah spoiled our plan. nak balik pg sangat2 dah.

    doc, u harus tahu bahawasanye kalau anak sorang nih sgt suka dimanja manja dengan hadiah dan wang ringgit semata mata beserta unsur unsur paksaan dan desakan. hahahahah. i knw u will do the same to iman dan i dah boley bayangkan macam mana nanti. ahahahah.

    ReplyDelete