Sunday, January 23, 2011

Senang hati

Ohaai!

Macam dah lama rasa tak buka blog diri sendiri kan, maklum lah blogger tengah berlibur liburan sampai lupa tak hengat. Sebenarnye, kiter dah selamat sampai di rumah ibubapa malam semalam, dan tengah meng-enjoy segala galanye. Mana la ada masa nak buka blog ke, facebook ke, apa apa ntah lagi la. Serious. Takde masa nak hadap langsung. Merapu jauh sama sekali.

Sampai aje kat Penang, malam tu jugak dad bawa saya me-makan makanan yang diimpikan sekian lama. Terus berperasaan macam setahun aku tak balik sini kan. -Drama

Bag baju pon tak simpan kat rumah lagi, dah tak sempat sempat nak pegi ke Bee Chew katanye :)

Ini lah penyebab utama saya tak lena tido sebab memikirkan kesedapan ia. Lampui/ Nasi sayuran hailam. Saya suka cicah dengan cili jeruk sambil makan. Sumpah takde kat KL macam ni. Iras iras tu ade lah kot, rasa memang jauh sama sekali. Bee Chew jugak dihatiku. Makan sambil tersenyum bangga lah saya semalam.


Nasi goreng daging hailam special. Pon saya makan jugak. Tapi tak habis. Sebab perot dah penuh dengan lampui itu. Macam simple aje kan, tapi rasa memang terbaik punye!Uncle chef tu pon dah kenal sangat dengan kiter. Kalau nampak aje, memang tahu apa yang nak diletak dalam nasi tu dan apa yang saya tak nak. Maklum lah memang dah kenal lama pon, dari zaman ibubapa bercinta dulu. Ha ha ha

Okay lah, ini aje yang mampu dipersembahkan. Buley gitu? Esok esok kiter akan memaksa diri untuk menulis lagi. Sebab di sini saya banyak sangat tanggungjawab. Iyer, tanggungjawab nak mengulat dari satu tempat ke satu tempat yang lain. Harap maklum dan bersabar semua.

Esok nak pegi cari mee goreng sotong lah. Eh sedapnye. Gile lama aku tak makan yang ini.

winks& smiles

1 comment: